Morten Just Petersen és Jens Fursund tool fejleszők kiadták a Convert 3D-t, melynek segítségével 3D fájlformátumokba konvertálhatjuk asset-jeinket webböngészőn belül.
50-nél is több forrásfájl típust támogat, beleértve a DCC, CAD, játék asset és Blender jelenet fájlokat, valamint konvertálja is azokat olyan népszerű formátumokba, mint az FBX, OBJ és glTF.
A szolgáltatás bárki számára ingyenesen elérhető, a felhasználó gépén fut lokálisan és WebAssembly kódot használ a fájlkonvertálás kezeléséhez.
A Convert 3D célja, hogy a lehető legegyszerűbbé tegye az egyik 3D-s alkalmazásból származó adatok konvertálási folyamatát olyan formátumba, amelyet egy másik 3D-s alkalmazás képes olvasni.
A cikk megjelenésekor 51 forrásformátumot fogad el, beleértve a Blender .blend fájlokat, a CAD formátumokat mint a DF, valamint a MDL, MD5, OGEX és VTA formátumokat, és 9 gyakori formátumba képes ezeket konvertálni.
Az általános formátumok, mint az FBX, OBJ, 3DS, Collada, glTF/GLB, PLY, STL és USDZ egymás között is konvertálhatóak.
A fájlok konvertálása egyszerű drag and drop folyamattal kezdődik, a konverziós oldalon pedig láthatjuk a a konvertálni kívánt fájlformátumok rövid előzményeit, valamint információkat a forrásformátum azon jellemzőiről, amelyek esetleg nem konvertálhatók közvetlenül.
A folyamat „egyszerű modellek esetén kevesebb mint egy másodpercet vesz igénybe”, de összetettebb asset-eknél is „alig több néhány másodpercnél”
Habár már több online 3D fájlkonvertáló létezik, a Convert 3D-t az különbözteti meg versenytársaitól, hogy reklámmentes és használatához nincs szükség regisztrációra.
A fájlokat sem kell feltölteni egy másik szerverre, a konvertálás lokálisan történik a WebAssembly használatával.
Az app C és C++ nyelven íródott a teljesítmény javítása érdekében, a 3D Convert célja, hogy „5x gyorsabb legyen a legnépszerűbb online konverterektől”.
Ebben a bogbejegyzésben többet megtudhatunk a háttértechnológiáról, a GYIK-ben pedig arról, hogy hogyan lehet ellenőrizni, hogy az app lokálisan fut-e.
Petersen és Fursund, mindketten veterán tool fejlesztők, olyan cégeknek dolgoztak, mint az Adobe, a Google, a Unity, az ILM és a Chaos. Azt mondják, hogy Convert 3D-vel “szeretnének valamit visszaadni a 3D közösségnek.”
A jövőbeli fejlesztéseket a nagyobb stúdióknak szánt Pro verzióból tervezik finanszírozni, mely automatizálás, szkriptelés és beágyazás funkciókat is tartalmaz.
A Convert 3D „nagyjából bármilyen szabványos modern böngészőben” fut, beleértve az asztali és mobil böngészőket is. Használata ingyenes, és nem szükséges regisztrálni hozzá.
A Pro verzió testre szabott szolgáltatásokat biztosít stúdióknak, igény szerinti árakon.