A Trikingo tool fejlesztő és mobiljáték stúdió kiadta a Character Tracker-t, mely egy érdekes új plugin 3D karakterek vezérléséhez Maya-n belül.
Az animációk gyors blokkolására szánt plugin lehetővé teszi, hogy a játékokban is használt navigációkkal vezéreljünk a karaktert, a plugin automatikus blend-el a már meglévő mozgási ciklusok között.
Felipa Za, az Industrial Light & Magic pipeline TD-je által alapított Trikingo számos Maya plugin-t és karakter rig-et fejleszt, a legújabb ezek között a Character Tracker.
Az add-on segítségével az animátorok videójátékokhoz hasonlóan vezérelhetik a 3D karaktereket Maya-n belül, azáltal, hogy egy target object-et mozgatnak a képernyőn és a karakter automatikusan követi azt.
A demo-ban látható, hogy a felhasználó importálja a saját futópad animációs ciklusát, a plugin pedig blend-el a ciklusok (idle, walk és run) között és megváltoztatja a karakter irányát.
Az eredményeket a karakter forgási sebességének beállításával lehet módosítani, a közötte lévő threshold-ok pedig váltakoznak a mozgási ciklusok között.
A mozgási szekvenciákat rögzíthetjük real time, majd kibake-lhetjük, lehetővé téve az animációk kézzel történő kitisztítását és offline használatát.
A szoftver előző verziója ingyenesen elérhető a Trikingo honlapján, és Xbox kontrolerrel is vezérelhetjük a karaktereket.
A Character Tracker kompatibilis a Maya 2023-al. Ajánlott kiskereskedelmi ára 29.99 USD.