A BiteTheBytes kiadta a World Creator 2023-at, a GPU-alapú terepgenerátor legújabb verzióját.
A frissítés átdolgozza a szoftver felhasználói felületét, új biomrétegeket, alakzatrétegeket és maszkrétegeket ad hozzá, és lehetővé teszi korlátlan méretű terepek létrehozását.
A procedurális és kézi szerkesztési munkafolyamatokat kombináló GPU-alapú terepgenerátort, a World Creatort olyan játékok és VFX stúdiók művészei használták, mint a Blizzard Entertainment, a Crytek, a Blur Studio és a Cinesite.
A szoftver a Unity játékmotor beépülő moduljaként indult, majd 2017-ben önálló alkalmazássá fejlődött, és a tavalyi World Creator 3 kiadással teljesen függetlenné vált a Unity-től.
A művészek rétegalapú munkafolyamatok segítségével hoznak létre terepet, az alapvető 3D-s formákat 'sculpt'-olják vagy 'stamp'-elik, és lineáris földformákat hoznak létre, például hegyláncokat, folyókat és utakat bizonyos vektorpályák mentén.
A terep számos szűrő segítségével módosítható, beleértve az erózió és az üledéklerakódás hatását utánzó szűrőket is, valamint renderelhető a World Creator beépített raytracing rendszerével.
A felhasználók a terepet exportálhatják DCC alkalmazásokba és játékmotorokba 3D formátumban, például OBJ, FBX és glTF, vagy 2D textúraként, beleértve a height map-et és a flow map-et, 32 bites EXR fájlok támogatásával.
A World Creator 2023 új felhasználói felülete, amelyet egy hivatalos oktatóvideóban mutatunk be Tyler Puryear YouTube-csatornáján.
Az év eleje óta korai hozzáféréssel elérhető World Creator 2023, ami ugyan számos előzetes verzión ment keresztül, de a múlt héten megkapta az első stabil kiadást.
A leglátványosabb változás az új felhasználói felület, amelynek célja, hogy csökkentse a domborzat létrehozásához szükséges kattintások számát.
A munkafolyamat továbbra is rétegalapú – az év elején Discord-on bejelentett frissítésében a BiteTheBytes emlékezetesen „csúnya spagetti vezetékes szarként” írta le a noderendszerét –, szóval a célja a rétegek „intelligensebb” kezelése.
Az új funkciók közé tartozik a Biomes és a Biome Layers.
A Biome-ok egy tereprégió kinézetét írják le, beleértve a létrehozásához használt szűrőket, anyagokat és színpalettát, míg a Biome rétegek maszkként szolgálnak a Biomes-en belüli kisebb eltérések létrehozásához.
A frissítés egy általánosabb maszkréteg-rendszert is hozzáad, és a World Creator 2 Path és Shape Filterei visszakerültek a szoftverbe, szintén rétegként.
A termék weboldalán említett további újdonságok közé tartozik az „erőteljes üledék- és eróziószűrők, a műholdas térképek [és] mindenhez előre beállított beállításai”.
Ezen túlmenően, ahol az előző kiadás egyetlen terep felbontását 4096 x 4096 képpontra korlátozta, most már korlátlan méretű és részletgazdag terepek generálhatók.
A Bridge Tools – a terep más DCC-alkalmazásokba és játékmotorokba történő közvetlen exportálására szolgáló beépülő modul – kibővült, és most már a Blender, a Cinema 4D, a Houdini, a Unity és az Unreal Engine 5-re is kiterjed.
További részleteket az online dokumentációban és a Discord szerver changelog-jában találhat, bár amennyire meg tudjuk állapítani, nincs teljes átfogó changelog.
Az előző kiadás óta a BiteTheBytes is csökkentette a World Creator árát az indie artistoknak.
Míg korábban az örök licencek 349 dollárba kerültek az egyes artistok számára, vagy 689 dollárba az 1 millió dollár alatti bevételű cégek esetében, a BiteTheBytes most átállt az alkalmazottak számán alapuló árképzésre.
A szabadúszók vagy az öt vagy kevesebb alkalmazottat foglalkoztató cégek engedélyei most 289 dollárba kerülnek; a nagyobb cégek esetében a vállalati licencek költsége változatlan, 2489 dollár.
A World Creator 2023 csak Windows 7 vagy újabb rendszereken érhető el. Az online dokumentációban a kiadás World Creator 2023.1 néven is szerepel.