A Blender GPU rendereléshez használt Metal backend-je mostantól támogatja a nyílt-forráskódú Eevee renderert, akár ötszörösére javítva a viewport teljesítményét.
A Blender 3.5-ben bemutatott frissített backend-et az Apple-lel együttműködésben fejlesztették ki, és AMD, Intel, valamint Apple Silicon processzorokkal működik.
A Metal backend-et eredetileg a Blender 3.1-ben vezették be, de eleinte csak a Cycles rendererrel való final-quality rendereléshez volt elérhető. A Blender 3-5-ben azonban már elérhető az Eevee real-time renderelőn keresztül is viewport rendereléshez.
A Blender Developers Blog-on megtekintheti az új Metal backend benchmark eredményeit, a tesztelést egy M1 Max processzorral rendelkező MacBook Pro laptopon végezték.
A frame rate növekedése az OpenGL backend-hez képest jelenetenként és a nézetablak felbontásával változik – a felbontás növekedésével kisebb lesz –, de akár az ötszörösét is elérheti.
A blogbejegyzés szerint a következő fő fejlesztési cél a Metal backend támogatásának bevezetése a Blender valós idejű compositor-jába, amely jelenleg nem érhető el macOS-en.
A frissített Metal GPU rendering backend a Blender 3.5-ben érhető el. Jelenleg alfa verzióban érhető el, a stabil megjelenést 2023 márciusára tervezik. Kompatibilis a Windows 8+, Linux és macOS 10.13+ rendszerekkel.