A Gnomon Workshop Sculpting the Human Skull címmel kiadott egy John William Crossland game artist által rögzített tutorialt arról, hogyan kell ZBrushban sculptolni egy anatómiailag pontos koponyát.
A digitális scultpting szoftverrel ismerkedő felhasználóknak szóló workshop kitér továbbá a koponya Mayában történő fényelésére, illetve Arnoldban egy portfóliókész render elkészítésére, valamint több mint három órányi oktatóvideót tartalmaz.
Crossland anatómiai alapfogalmakkal kezd, elmagyarázza, hogyan lehet azonosítani az emberi koponya legfontosabb jellegzetes pontjait, illetve milyen különbségek vannak egy férfi és egy női koponya között.
Ezután bemutatja, hogyan lehet megformázni ZBrushban egy valósághű koponyát egy egyszerű ZSphere-ből indulva, majd mindössze néhány alapeszköz felhasználásával felépíteni a részletes formát.
Ezután a formát Mayába importálja fényelés céljából, elmagyarázza, hogyan lehet portfoliókész rendert készíteni Arnold renderelővel, majd Photoshopban elvégezni a végső simításokat.
Az oktatóvideón kívül a workshop nézői letölthetik a tutorial projektfájljait, köztük Crossland ZBrush .ztl fájlját, Maya jelenetét és a végső képhez készített rétegezett Photoshop .psd fájlját.
John William Crossland a Remedy Entertainment vezető karakter artistja, jelenleg az Alan Wake 2-n dolgozik.
Játékfejlesztésben több mint 15 év tapasztalatot szerzett olyan stúdióknál, mint a Sumo Digital és a Ubisoft Toronto, korábbi referenciái közé tartozik a Watch Dogs: Legion és Quantum Break.
A Sculpting the Human Skull elérhető a több mint 300 oktatóanyaghoz hozzáférést biztosító The Gnomon Workshop előfizetéssel. Az előfizetés havonta 49 dollárba vagy évente 490 dollárba kerül. Ingyenes kipróbálás lehetséges.
A Sculpting the Human Skull workshopról többet olvashatsz a The Gnomon Workshop weboldalán
A teljesség kedvéért: a CG Channel tulajdonosa a Gnomon.