A SideFX közzétett egy ízelítőt a Houdini procedurális 3D-szoftver következő verziójáról.
A változások a Houdini teljes toolset-jét érintik, a 3D modellezéstől kezdve a karaktereffekteken, a folyadékszimuláción, a Pyro füst- és tűzszimuláción, a Solaris scene layout rendszeren át a Houdini új renderelő motorjáig, a Karmáig.
Az alábbiakban időkódokkal együtt felsorolva láthattok mindent, amit bemutattak a videóban.
Folyadékszimuláció
A Houdini 19.5-ben frissültek a FLIP folyadékszimulációs munkafolyamatok, úgymint up-resing szimuláció, illetve az, hogy FLIP-szimulációhoz egy tetszőleges alakzatot is használhatunk boundary-ként, ahogyan az a fenti képen is látható.
00:24 SOP FLIP workflow
SOP-okban elérhető FLIP fluid sourcing és solving
00:43 SOP FLIP viscosity
00:53 SOP FLIP configs
„Számos kényelmes beállítás” FLIP-hez a SOP-okban – a példák tartalmaznak lávát, vízpartot, hullámokat, óceánt
00:58 SOP FLIP Boundary
Custom FLIP boundaries
01:02 SOP FLIP Domains
Átméretezhető domainek a tank-on belül több collisionnel
01:07 SOP FLIP Upresing
A részletesség megtartása érdekében az alacsony és magas felbontású szimulációk közötti egyensúly megteremtése, ahol kell
01:22 Kelvin Wakes (az SideFX Labs közvetítésével)
Új, időfüggetlen deformer
3D-modellezés
A 3D-modellező eszköztárban helyet kapott egy átalakított Curve tool, de a teljesen új eszközök többsége elérhető a SideFX kísérleti Houdini kiegészítőinek SideFX Labs nevű online tárában.
01:26 Curve Orientation
Továbbfejlesztett Curve tool orientation és auto-tangent támogatással
01:34 PolyScalpel (az SideFX Labs közvetítésével)
„Rendkívül sokoldalú” vágó eszköz görbékhez és felületekhez
01:54 PolyWireUV (az SideFX Labs közvetítésével)
UV-generálás polywire geometriához
A rig kivitele a Houdini új KineFX rigging toolsetjével történő pose és deform céljából
Füst- és tűzszimuláció
Teljesítményt és munkafolyamatokat érintő fejlesztéseket kapott a Houdini füst- és tűzszimulációs eszközcsomagja, a Pyro.
02:40 Pyro Source Instancing
GPU-gyorsított instancing és turbulence
02:50 Environment Lights
Továbbfejlesztett fényelés a 3D viewportban füsthöz és felhőkhöz hasonló halmazállapotokhoz
02:57 Content Library
Ingyenes, renderkész Pyro projektfájlok a Houdini Karma renderelője, Unreal Engine és Unity számára
Solaris
Tovább fejlődik a Houdini USD-alapú scene layout és lighting eszközcsomagja. a Solaris azzal, hogy a felhasználók új ecseteket kapnak a jelenetekben objektumok lerakásához, majd ezeknek a hair groomhoz hasonló „fésüléssel” történő tájolásához.
03:18 Layout Line Brush
Több speciális ecset Solarisban környezetek építéséhez
03:30 Render Region
Mozgatható IPR-ablak a 3D Hydra viewportban
03:37 USD asset adatbázis
Egyedi adatbázisfájlok készítése, mentése és betöltése az assetekhez történő gyors hozzáféréshez
03:45 Layout Paint Brush
Random méretű, tájolású és sűrűségű USD assetek elhelyezése
03:55 Layout Stack Brush
Vertikális asset placement opcionális spacing, randomizált translation és rotation mellett
04:03 Layout Comb Brush
USD assetek tájolása a kurzor iránya alapján: nagyon hasonlóan működik, mint a hair groom brush
04:22 Light Filters (elérhető a Karma renderelőben)
Gobo és barn door
Light projection és gel
04:45 Light Filter Networks (csak a Karma CPU-ban elérhető)
Tömegszimuláció
A Houdini tömegszimulációs eszközei crowd agentekhez kaptak egy átalakított look-at rendszert – ahol az artistok más agenteket vagy pontfelhőket használhatnak célként –, továbbá gaze duration beállításához egy „attention span” lehetőséget.
05:08 Crowds LookAt
Újratervezett és kibővített Agent LookAt képességek
Haj és szőrzet szimuláció
A hair és fur munkafolyamatok is fejlődtek a valós idejű hair grooming céljából, a teljes változásnapló felsorolásában emellett egy interaktív hair cutting eszköz is szerepel.
05:22 Grooming improvements
Aszimmetrikus groomokon is működnek a tükrözött brush műveletek
05:40 Hair HDA procedural
Egyszerű fur készítése és/vagy összetett hair groomok deformálása render időben
Együttműködik a következőkkel: Karma CPU, Karma XPU bármely Hydra delegate, köztük RenderMan és Arnold
Nem használ Houdini Engine licencet
Karma renderelő
Tovább fejlődik a Solaris részeként bemutatott új renderelő motor, a Karma. A renderelő új, GPU-gyorsított verziója, a – jelenleg nyilvános alfa állapotban lévő – Karma XPU „majdnem kész” állapotban van a leírás szerint.
05:51 Karma Ocean
Speciális oceánrenderelés Karma Ocean LOP-pal
Encino wave-ek az Ocean Spectrum SOP-ban
06:16 MaterialX Nested Dielectrics
06:21 Ongoing Karma XPU development
06:29 Facing-ratio és Curvature VOP
Csak Karma CPU
06:31 Rounded Edge VOP
Csak Karma CPU
06:44 Coving
Watertight subdivision/displacement mindkét Karma motorban
06:50 MaterialX SSS
Random walk subsurface scattering
06:57 Motion Blur
Speciális Motion Blur LOP egyszerűsített set up-hoz
Karaktereffektek
A karakter artistok fejlesztéseket kapnak a Houdini lágy szövetekhez való position-based dynamics solveréhez, a Vellumhoz, viszont az új KineFX rigging toolset főleg a munkafolyamatot és a teljesítményt érintő fejlesztéseket kap ezúttal.
07:02 Muscles és Tissue
Vellum izom-, szövet- és bőrszimuláció: gyorsabb, pontosabb és robusztusabb
Javított tissue sliding
Egyéb új funkciók
Az újdonságok teljes felsorolását 07:25-nél találjátok meg a videóban. Ezek közé tartozik a korábban már említettek mellett:
Karma CPU
Texture baking (béta)
Auto-crop post process
Motion vector és heatmap AOV
Karma XPU
Bump mapping
Volume velocity blur
Karaktereffektek
Pose-space muscle deformation FEM Deformmal
Cavity mapek révén merev részeket lehet meghatározni a bőrön
A szövetréteg-vastagság és az izomtömörség szabályozása
VFX
Shallow Water Solver SOP: maszkokon keresztül testre szabható nagyon gyors 2D solver
Unreal Engine és Unity integráció
Unreal Engine 5.0 támogatás, a macOS-t is ideértve
Unreal Nanite támogatás output mesh-ekhez
Skeletal mesh I/O az Unrealtől
Output SOP-támogatás Unreal End Unity-hez
Modellezés/geometria
Újratervezett LIDAR-import több formátumban
Új spiral generator
Hexahedron primitive támogatás
A SideFX Labs közvetítésével elérhető új eszközök
Fast remesher
Tubular UV unwrapperek
Physical ambient occlusion
Fast Gaussian curvature
Spectral feature transfer
Geometry data-scan és mesh-scan clean-up
Buildings from patterns
Hair groom exportálás Unreal Engine-be
Árak és rendszerkövetelmények
A Houdini 19.5 már elérhető Windows 8+, macOS 10.15+ és Linux disztribúciókhoz.
A Houdini FX node-hoz kötött licence 4495 dollárba; floating licence 6995 dollárba kerül. A fejlett szimulációs eszközöket nélkülöző Houdini Core node-hoz kötött licence 1995 dollárba; floating licence 2995 dollárba kerül.
Létezik egy ingyenes Houdini Apprentice tanulói kiadás és egy olcsóbb, csak bérelhető Houdini Indie kiadás is. Mindkettő a saját fájlformátumába ment, és szolgáltatásaiban korlátozott. A termék-összehasonlító táblázat itt tekinthető meg.