A Gnomon Workshop kiadta a Creating Complex Vegetation & Foliage for Games c. részletes útmutatót, melynek segítségével elsajátíthatjuk a real-time 3D növényzet készítés csínját-bínját. A tutorial-t a Naughty Dog environment texture artist-jának, Peyton Varney-nek köszönhetjük.
A több mint három órányi videóanyagból álló középszintű workshop során Varney bemutatja a 3D fű és fa modellezési illetve textúrázási munkafolyamatokat a játékipar szabványos tool-jait használva (Maya, ZBrush, Substance 3D Painter és Substance 3D Designer) majd set up-olja is azokat Unreal Engine-ben.
A tutorial Varney előző workshop-jának, a Introduction to Creating Game-Ready Foliage-nek a folytatása.
A workshop során Varney elárulja azokat a trükköket, melyekkel különböző fű és fa asset-eket készíthetünk, majd Unreal Engine-ben realisztikus environment-et hoz létre.
A folyamatot a referencia képet átnézésével és a jelenetek block out-olásával kezdi, ezután következik a fák törzse, majd az ágak és levelek. Az organikus minőség érdekében végül több különböző fűcsomóval gazdagítja az összképet.
A tutorial egy szavannát mutat be, de ugyanezen technikák alkalmazhatóak más típusú environment-ekhez is. A tutorial mellett a nézők letölthetik Varney scene template-jét is.
Peyton Varney a Naughty Dog environment texture artist-ja. Referenciái között szerepel a The Last of Us második része, az Insomniac Games-nél töltött gyakorlati évei alatt pedig a Marvel Spider-Man-en is dolgozott.
A Creating Complex Vegetation & Foliage for Games Gnomon Workshop online előfizetéssel érhető el, amely több mint 300 oktatóanyaghoz nyújt hozzáférést. Az előfizetések ára havi 49 – vagy évi 490 dollár.
További információk a Complex Vegetation & Foliage for Games c. workshop-ról IDE kattintva találhatóak.