Az Epic Games felvásárolta a Sketchfab-et, a 3D modellezők legnagyobb böngésző alapú portfólió platformját és 3D content-ekből álló marketplace-ét. Az ügylet pénzügyi hátterét nem hozták nyilvánosságra.
A Sketchfab továbbra is a saját neve alatt fog működni, és továbbra is „teljes szívvel” támogatja a Unity-t és más játékmotorokat, melyek az Epic Unreal Engine riválisának tekinthetőek.
Az Epic emellett megnövelte az ingyenes Sketchfab -előfizetéssel feltölthető modellek számát, kiterjesztette Pro és Business előfizetők előnyeit, és csökkentette a Sketchfab martketplace értékesítési díjait.
2012-es indulásakor a Sketchfab-et "Vimeo of 3D" néven emlegették. A Sketchfab volt az első és messze a legsikeresebb a megjelenítési szolgáltatás 3D modellezők számára.
A webhely kihasználta az akkor még újnak számító WebGL API-t, így a felhasználók webböngészőben tekinthették meg a3D modelleket.
A platform hamar népszerűvé vált, 3D-s alternatívát kínálva az olyan képalapú portfólióoldalakra, mint az ArtStation, melyet az Epic szintén felvásárolt az év elején.
A Sketchfab ezután letölthetővé tette a modelleket, 2018-tól pedig értékesítésükre is van lehetőség a Sketchfab store-ban.
Az store-ban jelenleg több mint 100 000 modell található, az oldalra pedig ötmillió felhasználó töltött már fel tartalmat.
A Sketchfab a kezdetektől támogatja a mixed reality technológiát, mely a vállalat kezdeti üzleti terveinek jelentős részét képezte.
2016-ban bevezették a modellek virtuális valóságban való megtekintésének lehetőségét, mostanra pedig a könyvtárban található asset-ek automatikusan konvertálhatóak a kiterjesztett valóságban és a valós idejű alkalmazásokban használt glTF és USDZ formátumokba.
Míg a VR és az AR vártnál lassabb adaptálása kezdetben pénzügyi problémákat okozott, a Sketchfab végül nyereséggel zárt 2020-ban.
Alban Denoyel társalapító és vezérigazgató egy blogposztban úgy nyilatkozott, hogy a "Sketchfab kezdetekkor gyerekcipőben járt, de úgy tűnik, hogy a piac végre összeáll".
A mixed reality content-ekből álló könyvtár vonzó lehetett az Epic számára.
Az adásvételt bejelentő blogbejegyzésében a cég azt írta, hogy „a 3D, VR és AR tartalmak hozzáférhetőbbé tétele kritikus fontosságú a nyílt és interkonnektált Metaverse-hez”.
„A Sketchfab csapata hihetetlen munkát végzett, azáltal, hogy megnyitotta a 3D-s content-ek világát az interneten" - mondta az Epic Games alelnöke, Marc Petit. "Ahogy egyre szélesebb körben alkalmazzák a valós idejű 3D-technológiát, úgy fog nőni a webes megoldások iránti kereslet."
A felvásárlást követően a Sketchfab továbbra is saját neve alatt fog működik, és továbbra is támogatja mind 90 DCC, CAD, 3D scanning és gamedev tool-okat, melyekkel jelenleg kompatibilis.
Amint az az Epic Games legutóbbi felvásárlásainál is jellemző volt, a cég csökkentette a Sketchfab szolgáltatásainak díjait is.
Ez magában foglalja a 3D modellek Sketchfab áruházon keresztül történő értékesítésének díjának 30% -ról 12% -ra történő csökkentését.
Változások történtek továbbá az előfizetési feltételekben, az ingyenes Basic előfizetés eddig csak havi 1 feltöltést engedett, ezt most 10-re növelték.
A Pro -előfizetéssel rendelkező felhasználók havonta 50 feltöltést kapnak, havi 30 helyett.
A régi Plus és Business előfizetéseket törölték, a meglévő felhasználókat automatikusan frissítették a Pro és az Enterprise csomagokra.
A 3D modellek feltölthetők a Sketchfab -ra, és online megtekinthetők bármely modern webböngészőben.
Az ingyenes Basic előfizetéssel havonta legfeljebb 10 modellt tölthetünk fel a webhelyre, a maximális fájlméret 100 MB.
A fizetős előfizetésekkel növekszik a feltöltések száma és a maximális fájlméret. A Pro -előfizetések ára havi 24 euró (körülbelül 28 dollár), a prémium előfizetések pedig 129 euróba kerülnek (havi 152 dollár).
Olvasd el az Epic Games közleményét a felvásárlásról