A Wysilab kiadta az Instant Terra 2.0-t, a 3D landscape generáló tool legújabb verzióját, melyet egy terrain animáló toolset-tel is kibővítettek.
Az új méret preset-ek a terrain-ek generálása után lehetővé teszik a felbontás megváltoztatását a többi tulajdonság befolyásolása nélkül.
Az Instant Terra először 2018-ban jelent meg. Eredetileg játékokhoz és real-time projektekhez tervezték, mint gyors és egyszerű terrain generáló tool.
A workflow elsősorban graph alapú, node-k segítségével generálhatjuk a terrain-eket és utánozhatjuk a különböző típusú erózió hatásait. A node-k hatásait mask paint-el kontrollálhatjuk.
A szoftver importálja a DEM adatokat és forrásképeket, a terrain-eket pedig FBX mesh-ként vagy heightmap-két exportálja, támogatva a 2D képformátumok széles skáláját, beleértve az OpenEXR-t is.
A felhasználók közvetlenül a terrain végső felbontásával dolgoznak, a változások 3D preview-ban, valós időben láthatóak.
Az Instant Terra fő jellemzője az új animációs toolset, amelyet egy előzetes videóban is bemutattunk a hónap elején.
A toolset egy timeline interfész segítségével lehetővé teszi a felhasználók számára a terep tulajdonságainak, mask-jainak és színeinek animálását.
Minden animált tulajdonság külön animációs sávon jelenik meg, kulcsok hozzáadásához, másolásához és eltávolításához a szokásos lehetőségek állnak rendelkezésre, plusz az alap interpolációs típusok.
Létrehozásuk után az animációkat videóként vagy állóképekként renderelhetjük az Instant Terra viewport-ból, vagy OBJ, FBX vagy Alembic mesh-ként exportálhatjuk más 3D szoftverben történő rendereléshez.
Egyéb fontos változások az Instant Terra 2.0-ban a terrain size preset-ek rendszere.
Az új Size preset node a generáló node által használt dimenziókat méterben vagy pontban adja meg, és minden terrain - vagy mask generáló node automatikusan hivatkozhat rá.
Ha hozzáadjuk a Size preset node-t egy projekt graph-jához, akkor lehetőségünk nyílik megváltoztatni a terrain dimenzióit, anélkül, hogy jelentősen megváltoztatnánk a formáját.
A másik új Mask from convexity node a terrain görbéje alapján automatikusan mask-okat generál, például hogy elkülönítsük a dombtetőket a völgyfenéktől.
A felhasználói felület változásai között szerepel egy Welcome screen, amely a projekt sablonjaira és a legutóbb használt fájlokra mutató hivatkozásokat tartalmaz.
Megérkezett az Instant Terra 2.1. A frissítéssel a Mapbox az OpenTopography data set mellett az Instant Terra World browser fő adatforrásává vált.
Az új adatforrás lehetővé teszi a magassági adatok letöltését „a korábbiaknál 50-szer jobb felbontással”, amint az a fenti képen látható.
A Mapbox adatai kereskedelmi jellegűek, de egy ingyenes előfizetéssel ésszerű keretük között dolgozhatunk.
További változtatások közé tartozik két új Warp és négy új Blur node, terrain-ek, mask-ok, valamint colour map-ek feldolgozásához. Az új Animation ablak ismétlődő beillesztési lehetőséget kap animációk loop-olásához.
Megjelent az Instant Terra 2.2. A frissítés lehetővé teszi a műholdas képek és a magassági adatok letöltését a terrain-ek textúrázásához, a Brightness & Contrast és Gamma korrekciós node-k pedig az eredmény beállításában segítenek.
Megjelent az Instant Terra 2.3.
Három új node áll rendelkezésünkre a terrain eróziójának szimulálásához: termikus erózió a folyópartokra, multi-scale erózió a terep mélyebb erodálására, és egy új, hegyi öregedési rendszer.
A forrásfájlokból kinyert valós földrajzi adatok mostantól megmaradnak, amikor a terrain-t TIFF vagy ASC formátumban exportáljuk.
Az Instant Terra 2.3 csak Windows 7+ rendszerhez érhető el. Az örök licenc 149 dollárba kerül 8K-s export esetén, korlátlan felbontásért pedig 199 dollárt kell fizetünk.
A nagyobb stúdióknak szánt Pro kiadás megfelelő nagyon nagy terrain-ek létrehozására, több fájl exportálására és Python API-hoz. Érdeklődés esetén árajánlatkérés szükséges.
Olvasd el az Instant Terra 2 új funkcióinak áttekintését
Olvasd el az Instant Terra 2 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban