Feltárult előttem az animáció világa! - beszélgetés Gáthy Istvánnal, a DIGIC gyakornokával

István a Mesharray 3D Animátor képzését követően jutott be a DIGIC szakmai gyakornoki programjába. Beszélgetésünk során megosztotta velünk tapasztalatait a képzésről, valamint eddigi benyomásait a szakmáról. Olvass tovább, ha szeretnél többet megtudni egy 3D animátor gyakornok mindennapjairól!

Hogy talált meg a 3D grafika, mióta érdekel? Mikor döntötted el, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?

Eleinte nem a 3D grafika fogott meg, hanem inkább maga az animáció, de erről van egy kis sztorim, amit ha nem baj, elmesélek. 

Már kiskorom óta szeretem az animációs meséket, sokat akár tíz-tizenötször is láttam, de a kedvencem valószínűleg átlépte az 50-es számot. Aztán mikor 15 éves voltam, eszembe jutott egy régi kedvenc mese-sorozat, amit anno a Disney csatornán láttam - ez a Gravity Falls (magyarul Rejtélyek városkája - a szerk.) sorozat. Gondoltam megnézem az egészet, mert egybe úgy se láttam még a szériát. Hihetetlenül megtetszett, egyből a kedvenc sorozatom lett, és olyan nagy hatással volt rám, hogy két nap után újra visszanéztem. 

Mikor másodjára is befejeztem, elkezdtem kutatgatni más animációs mese-sorozatok után. A következő sorozat amit megnéztem, az a Star vs. the Forces of Evil (Csillag kontra Gonosz Erők - a szerk.) Miután ezt is megnéztem nekem két dolog lett tiszta: én ezeket az animációs sorozatokat annyira szeretem, hogy ezzel szeretnék foglalkozni, és hogy létre akarok hozni egy saját animációs sorozatot. 

Pont akkor voltam végzős, szóval körülnéztem a közeli főiskolák szakai között, és az egyik közeliben pont volt is egy animációs képzés. Sajnos mivel az érettségim nem sikerült fényesen, ezért nem vettek fel. Emiatt Games Design szakra mentem. Ott ismerkedtem meg a 3D világával és tágult ki az animáció fogalma számomra. 

Itt hamar rájöttem, hogy 2D animátor nehezen lehetne belőlem, mert nem nagyon tudok rajzolni, de a 3D animációkat is ugyanolyan szenvedélyesen szeretem, szóval akkor egyértelművé vált, hogy 3D animátor lesz belőlem. Befejeztem az egy éves kurzust, és végre mehettem az animációs szakra. Viszont hamar kiderült, hogy nem ad megfelelő tudást az iskola és magamtól kell megtanulni a dolgokat. Így hát elkezdtem YouTube-ról tanulni, és sokat modelleztem is akkoriban. 

Hogy találtál rá a Mesharray-re? Miért őket választottad?

A Mesherray-re 2020 tavaszán találtam rá, amikor is otthon voltam hónapokig és online tanultam. Mint korábban mondtam, a korábbi intézmény nem biztosított számomra elegendő tudást, ezért más opciók után kellett néznem. Először nézegettem az animator mentor és az ahhoz hasonló online iskolákat, de azok elég költségesek sajnos. A Mesharray-ről meg úgy gondoltam, hogy megfizethető áron van és hasznos lehet.

Hogy jutottál el a 3D Animátor tanfolyamhoz? Milyen alapokkal vágtál neki a képzésnek?

Már a kezdetektől az van a fejemben, hogy én animátor szeretnék lenni. Később fogalmazódott meg bennem, hogy 3D animátor, de valahogy mégis a modellezést tanultam otthon. Amikor rátaláltam a Mesherray-re, akkor egyből az Animátor kurzust kerestem, és végül arra is jelentkeztem.

Milyennek találtad az órákat és az oktatót? 

Az órák érdekesek voltak, és sokat lehetett tanulni, viszont rájöttem, hogy számomra ez nem a legmegfelelőbb mód ahhoz, hogy animációt tanuljak. Sajnos néha szégyenlős voltam kérdezni, és volt, amikor siettem, sokszor a tempó is gyors volt számomra. 

Viszont úgy hiszem, hogy ez az én hibám, mert vannak olyan dolgok, amiket lassan tanulok meg - az animáció ilyen számomra. Az órák korrektek voltak, a tanárunk meg tök jó fej. Segítőkész volt és figyelt arra, hogy mindenki megértse a dolgokat, fokozatosan tanuljunk és fejlődjünk. 

Mi volt a legfontosabb dolog, amit a tanfolyamon tanultál?

Annak ellenére, hogy rájöttem, hogy az online tanulás nem a leghatékonyabb számomra, feltárult előttem az animáció egész világa - mi is az igazából, mert előtte ködösek voltak az elképzeléseim róla. 

Nemrég bekerültél a DIGIC-hez is a gyakornoki programjukba, gratulálunk! Milyen pozícióban dolgoztál náluk?

Év elején jelentkeztem a cég 3D animator gyakornoki programjára. Ez egy hét hetes workshop volt, ami már véget ért. Úgy hiszem sikerült sokat tanulnom és értékes tapasztalatokat is szereztem.

Hogy látod, milyenek az elhelyezkedési lehetőségek a 3D Animátor képzés után? Egyértelmű volt, hogy a DIGIC-hez mennél szívesen, vagy jelentkeztél máshova is?

Bevallom, a Mesherray képzés után egy picit elkényelmesedtem, mert motiválatlan voltam és emiatt nem gyakoroltam be azokat a dolgokat, amiket a kurzuson tanultam. Viszont így vagy úgy, de nem álltam volna készen egy kezdő animátori állásra. Ezért a célom az volt, hogy jelentkezni szeretnék a DIGIC-hez mint gyakornok, hiszen tőlük kevesebbet várnak el, mint a kezdőktől. 

Milyennek találtad a felvételi követelményeket? Hogy zajlott a jelentkezési folyamat?

Amikor elolvastam a követelményeket akkor megnyugodtam, hiszen azt írták a honlapjukon, hogy nem a tudás a fontos, hanem a szorgalom. Ezért nyugodt szívvel jelentkeztem, de azért mindent beleadtam, hogy egy olyan portfóliót rakjak össze, amivel felvesznek. Ezért januárban ‘’megnyomtam magamat” és sokat animáltam, majd elküldtem azokat egy-két profi animátor ismerősömnek, hogy adjanak rá visszajelzést. 

A gyakornoki munkádban tudtad hasznosítani a tanfolyamon tanultakat?

Igen, tudtam. A gyakornoki munka elején az animáció alapjait vettük át, és mivel a kurzuson pontosan azt tanultam, így az nekem már nem jelentett gondot. 

Mesélj kicsit a munkádról a DIGIC-nél: milyen volt egy napod, milyen a környezet, mi a legfontosabb, amit tanultál náluk?

A gyakornoki munka nagyon érdekes volt.  Minden reggel csatlakoztunk a Google Meetbe, ahol a tanárunk aztán beavatott minket, hogy mi lesz aznapra a "meló". Megmutatta hogyan és mit kell csinálni, majd utána magunkra hagyott minket, hogy dolgozzunk. 

Bár a beszélgetésben végig bent voltunk, azért lenémítottuk magunkat és külön-külön dolgoztunk, miközben a legtöbben zenét hallgattunk. Ha valakinek segítség kellett, akkor ott voltunk egymásnak. A nap vége felé meg a mentorunk visszatért és értékelte a munkánkat. A hetek alatt tök jól összehangolódtunk a kollégáimmal és egy nagyon jó társaság alakult ki. Nemegyszer játszottunk este munka után. 

A legfontosabb, amit tanultam az az, hogy hogyan működik egy 3D animációkkal foglalkozó cég a valóságban, valamint megismerkedtem a Pipeline-nal és annak működéséről. 

Mit szeretsz a legjobban a 3D animációban, és mik a legnagyobb kihívások számodra?

A legérdekesebb az érzelem kifejezése az adott karakteren. Ami egy hatalmas kihívás, mert életszerű animációkat létrehozni, most már tudom, hogy nagyon nehéz munka. Viszont ezt tartom érdekesnek, és egyben ez így egy olyan kihívás is amit szeretek.

Kötöttél hasznos ismeretségeket a tanfolyam ideje alatt vagy a gyakornokságod során?

Igen, eddig bárhol jártam, sikerült megismerkednem olyan személyekkel, akiktől kérdezhetek, ha valamit nem tudok. 

Mik a hosszabb távú terveid?

Jelenlegi célom, hogy továbbfejlesszem az animációs képességem, hogy aztán egy angol céghez tudjak jelentkezni mint kezdő 3D animátor. 

Tervezel még képzéseket végezni?

Jelenleg nem, viszont majd a jövőben el szeretnék végezni egy animation mentor képzést, hogy még jobb animátor lehessek.

Szerinted kiknek való a 3D grafika? Mi a tanácsod azoknak, akik erre a pályára készülnek?

Úgy hiszem, szuper lehet mindenkinek, aki szereti az animációs filmeket, sorozatokat, előzeteseket vagy az élethű CGI dolgokat. Lehetsz introvertált vagy extrovertált, ha szereted ezt a világot, akkor megéri dolgozni ebben a szakmában.

Az a tanácsom annak, aki ez iránt a világ iránt érdeklődik, hogy felejtse el az egyetemet és jelentkezzen olyan online is oktató intézményekbe, mint a Mesharray, mert ha valaki tényleg ebben a szakmában akar elhelyezkedni, akkor sokat kell tanulnia. Az ehhez szükséges tudást az egyetemek nem adják meg. 

 Érdeklődsz a 3D animáció iránt? Kattints, és olvasd el a Mesharray volt diákjával, Jokesz Annával készült interjúnkat!

MEGOSZTÁS:
Meshmag