Az Epic Games felvásárolta a legnagyobb művészeti portfóliós platformot, az ArtStation-t, anyavállalatával, a Ballistiq-el együtt.
A weboldal online marketplace-el is rendelkezik, továbbá hasznos az ügyfelek és a megbízók, valamint a digitális képzések iránt érdeklődök számára is.
A platform független marad és a tartalmak sem változnak.
A felvásárlást követően az Epic Games csökkentette a MarketPlace hirdetési díjait, az ArtStation Learning tartalmak pedig 2021 végéig minden felhasználó számára ingyenesen elérhetőek.
A CGSociety.org alapítója és a CG Channel korábbi menedzsere, Leonard Teo által 2014-ben alapított ArtStation gyorsan a világ vezető portfóliós platformjává vált.
A concept art, a játékfejlesztés és a vizuális effektek nagy nevei által is elismert webhely öt év alatt havi több mint hárommillió felhasználót ért el.
Azóta helyet kaptak az állásajánlatok, a digitális asset-ek, szoftverek, valamint tutorial-ok marketplace, legutóbb pedig az online videós training-ek is.
Az Epic korábban, a COVID-19 járvány kezdetén a MegaGrants programon keresztül támogatta az ArtStation-t, amely Teo szavai alapján „rendkívüli segítséget jelentett a bizonytalan időszakban”.
"Az Epic mélységesen tiszteli az ArtStation közösségét, ennek tanúi lehettünk. A küldetésünk ugyanaz: bátorítani az alkotókat. Világossá vált, hogy együtt sokkal többet érhetünk el"
Egyenlőre kevés változás történt, az ArtStation továbbra is független brand marad, a jövőben is olyan tartalmakat jelenít meg, amelyek nem kapcsolódnak az Epic Games saját üzleti érdekeihez.
Az ArtStation hivatalos GYIK-je szerint ezentúl is "nyitottak minden 2- és 3D artist számára, beleértve azokat is, akik nem használják az Unreal Engine-t."
A Quixel 2019-es felvásárlásához hasonlóan az Epic csökkentette az ArtStation szolgáltatások költségeit is.
A Marketplace-en történő értékesítés szokásos díját 30% -ról 12% -ra csökkentették, a Pro előfizetéssel rendelkező felhasználók esetében pedig 20% -ról 5% -ra csökkent a díj.
ArtStation Learning videós oktatóanyagokat, melyekhez eddig a havi 7 dollárba kerülő Pro előfizetéssel lehetett hozzáférni, 2021 végéig minden felhasználó számára ingyenesen elérhetőek.
Az ArtStation GYIK-jében olvasottak szerint az Epic aktívan bővíti az ArtStation csapatát és igyekszik új funkciókkal bővíteni a platformot.
Az Epic Games megvásárolta az ArtStation anyavállalatát, a Ballistiq-et is, amely webfejlesztési szolgáltatásokat nyújtott, elsősorban CG-s cégeknek, köztük az Autodesknek, az Allegorithmicnek és a Gnomonnak.
A Ballistiq szolgáltatásai mostantól az Epic Games családjába tartoznak, a cég felszámolja az összes Ballistiq Professional Services projektet.
Olvasd el az Epic Games bejelentését az ArtStation felvásárlásáról