A Pixologic kiadta a ZBrush 2021.6-ot!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Pixologic bemutatta a ZBrush 2021.6-ot, a digitális sculpting szoftver legújabb frissítését.

A felhasználók új, curve alapú scultpting tool-okat kapnak, beleértve a Curve Alpha és a Snake Curve ecseteket, valamint a sokoldalú Mesh from Mask rendszert a sculpt formájának felvázolásához.

A már élő előfizetéssel rendelkező felhasználók számára a frissítés ingyenes elérhető.

A repel surface és bend beállítások segítenek szabályozni a curve-ök formáját (00:16:00)

A verziószám ellenére a ZBrush 2021.6 jelentős frissítés, a korábbi verziókkal ellentétben inkább a klasszikus szabadkézi sculpting eszközökre összpontosít.

Új tool-okat kapunk a curve-ökkel való sculpt-oláshoz, beleértve az opciókat az olyan brush-okkal létrehozott curve-ök alakjának szabályozásához, mint a CurveTubes.

A Stroke> Curves paletta új Repel Strength és Repel Falloff slide-al bővült, ezek szabályozzák azt, hogy hogyan kapcsolódik a base mesh-ez a curve brush-al sculpt-olt geometria.

Az új Bend Start és Bend End csúszkák segítségével mostantól szabályozható a curve hajlása szerkesztéskor, vagy egyes részeinek fixálásakor, hogy megakadályozzuk azok hajlását.

Ezenkívül a Picker> Depth paletta Closest Z és Farthest Z opciói szabályozzák, hogy egy curve milyen módon kövesse a base mesh formáját, ezzel segítve a felülettel való interpenetráció limitálását.

Új Curve Alpha és Extrude Profile brush-ok (00:25:50)

A ZBrush 2021.6 bemutatja a szemet gyönyörködtető Curve Alpha brush-ok új készletét is.

A standard ZBrush Alphas segítségével egy curve mentén szabályozzák az általuk létrehozott geometria keresztmetszeti profilját, összetett formákat hozva létre.

Ez nyilvánvaló potenciál haj sculptoláshoz, a fenti videóra kattintva láthatod ahogyan egy dot pattern alpha hajszál "kötegeket" a geometric alpha-k pedig stilizáltabb effekt-eket generálnak.

Az új Extrude Profile brush révén a geometria 3D alfaként is használható.

Ezzel meglehetősen komplex formákat generálhatunk: 00:37:00-kor látható ahogyan egy közepén lyukas planar mesh-t arra használnak, hogy geometriából kifejtett hajszálakat hozzanak létre.

Még az is lehetséges, hogy a curve létrehozása után megváltoztassuk a geometria keresztmetszetét, ha menet közben egyik 3D alfáról a másikra váltunk.

Új Snake Curve brush-ok a gyors organikus shape exploráció-hoz (01:16:50)

A cég bemutatott egy másik curve alapú brush készletet is: a Snake Curve brush-okat: valójában a népszerű SnakeHook brush-t egy profile curve-re applikálták.

Remek tool-oknak tűnnek a shape explorációhoz a creature design során, a végtagok és a fej formáját gyors "söprő" ecsetmozdulatokkal vázolják fel.

A demo-ban a Pixologic 3D termékfejlesztési menedzsere, Paul Gaboury „Bob Ross keféknek” is becézi őket, amiért kevés erőfeszítéssel képesek organikus formákat mutatni.

A Mesh from Mask rendszer a 2D-s mask-okat 3D-s geometriává konvertálja

A másik jelentős új toolset a Mesh from Mask és Mesh from Alpha. Ahogy a neve is sugallja, a 2D-s alfákat - beleértve a szabadkézzel, viewport-ban rajzolt mask-okat - 3D-s geometriává konvertálja. A munkafolyamat hasonló az olyan vázlatalapú modellezési tool-okhoz mint a PolyBrush és Curvy 3D.

Mindez gyors megoldást kínál a karakterek és creature-ök formájának felvázolásához, 00:47:00-kor látható ahogyan Paul Gaboury Pixologic artist átrajzolja egy tigris izomzatát.

Ezután a MeshBalloon brush átalakítja a szabadkézi 2D-s mask-okat 3D-s formákká, melyek hasonlítanak a tigris testének formáihoz, mint ahogyan az a fenti képen is látható.

Az organikus formák mellett a Mesh from Alpha brush-ok használhatóak ruhák vagy páncélok készítésére is.

Az új MeshProject brush geometriát generál egy underlying SubTool felületéből, lehetővé téve a mask megrajzolását és konvertálását olyan mesh-é, amely követi a felület alakját.

00:52:20-kor látható egy részletes robotpáncél létrehozásának munkafolyamata.

A Lasso tool-ok Lazy Mouse-t használnak az automatikus smooth-oláshoz

2021.6-os kiadás "Easter Egg-je" a Lasso tool-ok, melyek ezentúl a Lazy Mouse-t, a ZBrush rendszerét használják a rázkódások automatikus smooth-olásához.

Egy "smoothness" slider kontrollálja végső formát, de a [Shift]-et lenyomva tartva is egyenes vonalat kapunk.

Bármilyen lasso-val működik, nem csak a Lasso stroke-al.

Az RTX ambient occlusion gyors surface maszkot generál a materialok számára. (00:07:00)

A ZBrush 2021.6 a ZBrush valós idejű renderelési mode-jára - amelyet tavaly adtak hozzá a ZBrush 2021.5-höz - a Preview Render Preview AO opciójára épül.

Aktivált módban az ambient occlusion látható preview-ban, kiemelve a surface részleteit, megkönnyítve ezáltal a sculpt pontos megítélését.

Lehetőségünk van továbbá arra is, hogy rtx ambient occlusion-t számoljunk a raytracing minőség, felbontás, smoothing és sampling ellenőrzése végett létrejött paraméterek segítségével.

A javasolt felhasználási esetek közé tartozik a mask generálás materialok-hoz, például dirt gyors hozzáadása a sculpt felületének eldugottabb részeihez.

Update

A ZBrush 2021.6 már elérhető.

A fent felsorolt ​​funckiók mellett a frissítés lehetőséget ad adatok importálására és exportálására a Pixar USD (Universal Scene Description) formátumában, amely egyre fontosabb a VFX pipeline-ban.

Ár és rendszerkövetelmény

A ZBrush 2021.6 64 bites Windows Vista + és Mac OS X 10.11+ rendszerekhez érhető el.

Az örök licencek ára 895 dollár, az előfizetések pedig havi 39.95 - illetve fél évi 179.95 - dollárba kerülnek.

A már élő előfizetéssel rendelkező felhasználók számára a frissítés ingyenes elérhető.

Olvasd el a ZBrush új funkcióiról szóló összefoglalót a Pixologic honlapján

MEGOSZTÁS:
Meshmag