A RandomControl frissítette a Maverick Studio-t és a Maverick Indie-t, a designerek és artist-ok által használt fizikán alapuló GPU renderert.
A 2021.2 verzió egyik újdonsága az Ambience Composer. A dedikált interface panelt használhatjuk lighting set up-okhoz valamint lehetőségünk van ambience újrafelhasználásra és mentésre.
A Studio és az Indie kiadásban is frissítették a beépített denoiser-t, mely mostantól támogatja az akár 8K-s felbontást is.
A RandomControl által kifejlesztett és 2019-ben elindított Maverick Studio egy korszerűsített új renderelő, amelynek célja a autóipari - és termék - vizualizáció.
A fizikailag pontos, teljes spektrumú rendermotor beépített denoiser-el rendelkezik, a PBR material-ok hozzárendelését, valamint a lighting és kamera beállításokat pedig egyszerű drag&drop munkafolyamatok biztosítják.
A szoftver CUDA-alapú, támogatja a modern GPU-renderelési funkciókat, mint például a magon kívüli renderelést.
A Maverick Indie egy kedvezőbb árú, szórakoztatóipari munkákhoz készült kiadás, nem támogatja a CAD fájlformátumokat, plusz olyan funkciókat sem, mint a NURBS és a cross-section renderelés.
A Maverick Studio 2021.1 fő újdonsága az Ambience Composer, egy új kezelőfelület, amelynek célja a világítási beállítások intuitívabb elkészítése.
A megvilágított objektumból álló lighting set-up panorámaképét jeleníti meg, amelyre a felhasználók drag&drop-al ráhúzhatnak bizonyos fényforrásokat: a szoftver valós stúdiófényeket utánzó preset-ekkel rendelkezik.
A munkafolyamat olyan dedikált lighting tool-okra emlékeztet, mint a HDR Light Studio, bár az összes lámpa geometria alapú, az Ambience Composer nem nyúl bele a jelenet environment map-jébe sem.
Ebben a blogbejegyzésben részletesebben olvashatsz az Ambient Composer működéséről.
A felhasználók mostantól natív Maverick Studio .mkamb fájlként menthetik és újra felhasználhatják az ambience-ket, beleértve a környező geometriát, méretarányt, valamint lighting beállításokat.
A szoftver mindkét verzióját érinti a már létező funkciók fejlesztése, az AI denoiser mostantól akár 8K-s felbontást is támogat.
A RandomControl kiadta a Maverick Indie 2021.2-t és a Maverick Studio 2021.2-t, amelyek támogatást nyújtanak az Nvidia RTX GPU-jainak hardveresen gyorsított raytracing.
Az RTX-gyorsítás, amelyet a GeForce GTX 10 sorozat régebbi kártyái is támogatnak, „ jelenettől és hardver architektúrától függően 10% -tól 100% -ig növelheti a render sebességét ”.
Ebben a blogbejegyzésben megnézheted a Maverick Benchmark eredményeit, minden kompatibilis Nvidia GPU-t összehasonlítottak, be- és kikapcsolt RTX-gyorsítással.
A fenti képen láthatjuk az új Trace Sets-et, lehetővé téve annak pontos vezérlését, hogy a jelenet objektumai és fényei milyen kölcsönhatásban legyenek egymással.
A felhasználók dönthetnek úgy is, hogy objektumonként felvesznek/kizárnak fényeket vagy tárgyakat más objektumok felületén található visszaverődésekből és fénytörésekből.
A Maverick Studio 2021.2 további új funkciói közé tartozik a Lightbox node, amely a parametrikus softbox stílusú lighting environment-ek létrehozását szolgálja az image-based lighting-hoz.
A Maverick Indie és a Maverick Studio 64 bites Windows Vista + rendszerhez érhető el. Mindkettő CUDA-alapú, bár a 2021.2 frissítés óta csak a GeForce GTX 10 sorozatot vagy az újabb Nvidia GPU-kat támogatják.
A Maverick Indie örök licencei 249,99 Euróba, (kb. 300 USD) kerülnek, bérleti díja pedig havi 19,99 Euró (24 USD).
A Maverick Studio örökös licencei 499,99 Euróba, (600 USD) kerülnek, bérleti díja pedig havi 39,99 Euró (48 USD).
Összefoglaló a Maverick Indie és a Maverick Studio új funkcióiról a RandomControl blogján.
IDE kattintva elolvashatod az új funkciók teljes listáját.
A két szoftvert összehasonlító táblázat IDE kattintva érhető el.