FaceBuilder 2021.1 Nuke-hoz és Blender-hez

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A plugin fejlesztésről ismert KeenTools kiadta a KeenTools 2021.1-et, a Nuke és Blender add-on legújabb verzióját, amely tartalmazza Facebuilder-t: az automatikus fejgenerációs plugint is.

A FaceBuilder Blender-es verziója kapott egy tucat beépített FACS blendshape-t, amely könnyedén felhasználható arc-animáció rögzítés közben az Epic Games Live Link Face iOS applikációja használata során.

A plugin low-poly és mid-poly fej geometriát generál a valós idejű munkavégzéshez, továbbfejlesztett arcszimmetriával és nyaki topológiával.

A Nuke plugin tartalmazza a FaceTracker és a GeoTracker tool-okat is, melyekkel követhetjük az arcokat és a kamerákat.

Készíts pontos 3D-s rekonstrukciókat színészekről a Nuke és a Blender saját fotóinak segítségével

A FaceBuilder 2018-ban jelent meg, eredetileg a Nuke-hoz készült, de nem sokkal később megjelent a Blender-es verziója is.

Ígéretük szerint a FaceBuilder-el olyan eredményeket érhetünk el, amelyek általában csak dedikált fotogrammetriai szoftverekkel, vagy 3D scan adatokkal lehetségesek.

A folyamatot a felhasználok az adott színész fotójának importálásával kezdik, majd beállítanak pár paramétert a virtuális kamerán, mint a focal length, illetve a rekeszérték, könnyen összeillesztve az eredeti képpel.

Ha pin-eket helyezünk el viewport-ban, akkor a plugin által létrehozott alapértelmezett arcgeometriát a színész arcához igazítják.

A textúrát a FaceBuilder a forrásfotóból vetíti a végső 3D-s geometriára.

A demo videóban láthatjuk a modellek létrehozásának munkafolyamatait, beleértve az arcszőrzetet, vagy a szemüveget viselő modellekét is, melyek fotogrammetriai szoftverekkel kihívást jelentettek volna.

FACS arckódolás

A 2021.1 frissítés támogatja a VFX iparban szabványos Facial Action Coding System-t (FACS), 51 elkészített blendshape-t biztosít, melyeket kombinálhatunk a valósághű arckifejezések generálásához.

Az implementáció kompatibilis az Apple ARKit 4.0 kibővített valóság framework-jével, és más ARKit alapú eszközökkel, mint például a Live Link Face.

Az ingyenes app lehetővé teszi, hogy a modern iPhone készülékek TrueDepth szenzorával rögzítsük az arc adatait, majd CSV fájlként exportáljuk azokat FaceBuilderbe.

Új low-poly és mid-poly fejgeometria

A plugin alapértelmezett fejgeometriájához a FaceBuilder mindkét verziója biztosít alacsony és közepes poly változatokat, melyeket játékmotorokban használhatunk.

A KeenTools szerint egy custom fej exportálása Unity-be vagy Unreal Engine-be egy kattintással történik.

A frissítéssel sokat javult a base fej geometriájának szimmetriája, és a nyak topológiája is, megkönnyítve az integrációt a karakter testével.

Nuke indie támogatás minden Nuke plugin-ra

A Nuke indie mostantól támogat minden Nuke plugin-t, miután a Foundry úgy döntött, hogy az idei év elejétől kiterjeszteti támogatását harmadik féltől származó pluginok-ra is.

További változtatások közé tartozik az az opció, amivel exportáljuk a FACS blendshapek együtthatóit FaceTracker-ből, valamint az alapértelmezett textúra testreszabása mind FaceTracker-ben, mind FaceBuilder-ben.

A többi kis változtatást a cikk alján található linkre kattintva olvashatod el.

Ár és rendszerkövetelmény

A KeenTools 2021.1 csomag elérhető a Nuke 11.0+ verzióhoz, a FaceBuilder a Blender 2.80+ verzióhoz is elérhető. A tool-ok Windows, Linux és macOS rendszereken futnak.

A plugin-ok éves előfizetéssel érhetőek el. A személyes licenc ára 149 dollár évente, a kereskedelmi licenc 299 dollár, a floating licenc pedig 399 dollár.

A FaceBuilder új licencei tartalmazzák a Nuke és Blender verziót is. A FaceBuilder és a FaceTracker csomagban is elérhető.

Olvasd el a KeenTools 2021.1 új funkcióinak összefoglalóját a vállalat blogján.

Olvasd el, hogyan fejlődött ezidáig a KeenTools.

MEGOSZTÁS:
Meshmag