A Blender Foundation kiadta a Blender 2.91-et

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Blender Foundation kiadta a Blender 2.91-et, a mindenki által jól ismert nyílt forráskódú 3D szoftver legújabb verzióját.

A verzió tovább erősíti a Blender 2.8 legfontosabb jellemzőit, kibővítve a szoftver fizikailag támogatott cloth sculpting toolset-jét, valamint új módszereket kínál a volume a objektumok szerkesztésére.

Érdekes új modeling és sculpting tool-okat is kapunk, fejlődtek a bevels és Booleans eszközök; továbbá a felhasználói felület, az animációs és a szimulációs tool-ok is frissültek.

Szokás szerint most is túl hosszú a lista ahhoz, hogy minden új funkciót lefedjünk, ezért az alábbiakban összeszedtük a Blender legfontosabb tool-jait.

Sculpting: új cloth scultping és szimulációs funkciók

Amikor megjelent a Blender 2.83 a fizikailag támogatott Cloth brush sokak figyelmét felkeltette, valószínűleg nem véletlen, hogy a Marvelous Designer 10.0 is kapott egy hasonló tool-t.

Az alap cloth sculpting toolset tovább fejlődött, a Blender 2.91 esetében olyan szélesebb dinamikai rendszer felé halad, mint amilyet a ZBrush 2021-ben vezettek be az év elején.

A Cloth brush és Cloth filter mostantól támogatja a collisiont a mesh-en sculpt módban. Tehát a ruha igazodik az adott mesh formájához sculptolás közben. Ezenkívül mostantól a gravitáció globálisan alkalmazható a cloth mesh-re.

Az új Cloth Grab és Cloth Snake Hook brush-ok nagyobb cloth-szerű deformációkat tudnak létrehozni, valamint lehetővé teszik a szimulációs határok rögzítését annak megakadályozására, hogy a mesh legfontosabb részei érintettek legyenek.

Ezenkívül a Deformation Target lehetővé teszi, hogy a Pose ecset ruhaszerű effektusokat generáljon: például automatikusan ráncokat generál a karakter felsőjének ujján, annak karjainak mozgatásakor.

Sculpting: Új módszerek a mesh vágására

További új sculpting tool-ok közé tartozik a Box Trim és a Lasso Trim amelyek a box selection vagy lasso tool használatával lehetővé teszik a felhasználók számára a geometria hozzáadását vagy eltávolítását a modellről.

Továbbá arra is lehetőség nyílt, hogy kézzel rajzolt vonalakkal trimmeljük a mesh-t viewportban.

Sculpting/modelling: új Boundary brush a geometriák éleinek szerkesztéséhez

Az új Boundary ecset vonalat húz a sculpting és a hard surface modellezés között.

Ahelyett, hogy mesh közepét változtatná, a széleit deformálja, olyan módon, amelyet más tool-okkal nehéz lenne megtenni: például a 3D-s ruhák ujjainak feltűrése.

Más mode-ok kitágítják, felfújják vagy megcsavarják a mesh szélét, lehetővé téve a ráncok és trim-ek hozzáadását.

Modellezés: jobb bevels és Booleans

A Blender modellezési toolset egyik legfontosabb újítása hogy egyedi bevel formát hozhatunk létre az új curve segítségével. ezt korábban csak a Bevel modifier egész mesh-en való használatával tehettük meg.

A Profile görbékre és szövegekre is alkalmazhatók, ezzel új munkafolyamatokat nyitva meg logók tervezéshez.

Ezenkívül a Boolean modelling még robosztusabb lett mint eddig:

A Boolean tool és Boolean modifier is kapott Exact mode-t, amely megfelelően megbirkózik a koplanáris face-ekkel és az overlapping edge-kkel.

Az Exact mode megkönnyíti a collection-ök használatát a Boolean modellezéshez, mivel az egész collection-t egyetlen objektumként kezeli, ahelyett, hogy Boolean műveletet hajtana végre az összes objektumon.

Volumes

Bár a Volume Object-et eredetileg szimulációk - más 3D-s szoftverekből történő- importálására szánták rendereléshez, a Blender 2.91-ben több mindent is tehetünk az OpenVDB asset-el.

Az új Volume to Mesh és a Mesh to Volume modifier-ek lehetővé teszik a volume-ok - mint például a felhők - geometriává alakítását, módosítását a szokásos modellező tool-ok segítségével, majd visszaalakítását újra volume-okká.

A Volume Displace modifier a volume felületét közvetlenül procedural textúrákkal helyettesíti.

Továbbá a volume-ok közvetlenül can be selected in the viewport, rather than in the Outliner.

Animáció: f-curve munkafolyamat fejlesztések

A Blender Grah Editor és a NLA Editor munkafolyamatai is sokat fejlődtek.

Különösen az f-curve-öknek lehet mostmár meredekebb lejtése, ami megkönnyíti a gyors mozgások animálását, és minden típusú keyframe hozzáadható a meglévő görbékhez anélkül, hogy megváltoztatnák annak a shape-jét.

Szimuláció: komplex rigid body-k támogatása

A szimulációs toolset is kapott néhány új funkciót, beleértve a lehetőséget, hogy to combine multiple primitive shapes to create concave collision shapes: például egy lánc szemei

A Rigid body szimulációk mostmár támogatják az egy mesh-en belüli collisiont. Például nem kell egy láncnál külön objectekre szedni a láncszemeket.

Grease pencil: új Holdout opció anyagokhoz

A Grease pencil, a Blender 2D-s animációs toolset-je is bővült pár szép és használható funkcióval. Új opció, hogy bedobhatunk egy 2D képet a viewportba és egy kattintással át tudjuk konvertálni Grease Pencil objektummá.

Ezenkívül a Grease Paint anyagok új Holdout opciója lehetővé teszi a meglévő stroke-ok és fill-ek egyes részeinek festését: például amikor az animációban valami a másik mögött mozog.

Kezelőfelület és munkafolyamatok

Az általános munkafolyamat-fejlesztéseknek hála rákereshetünk tool-okra vagy beállításokra, - beleértve az add-on-okra is - közvetlenül a Blender Property Editor-jában.

A tulajdonságkereső és a search popup is támogatja a "fuzzy matchinget", így akkor is kapunk eredményeket, ha rövidítéseket használunk, vagy elgépeltünk valamit.

Új Outliner munkafolyamat funckió többet között a modifier-ek, constrain-ek és a Grease pencil effektjeinek "drag and drop" opciója, valamint az objektumgyűjtemények egyedi színekkel történő megjelölése.

Pipeline integráció: könyvtár felülírás és az Alembic support fejlesztései

A Blender könyvtár felülírási rendszere, amely végső célja a régi proxy rendszer helyettesítése, Blender 2.81 bemutatása óta folyamatosan növekszik.

A legfrissebb kiadás módosításai között szerepel a proxy objektumok egy kattintással történő konvertálásának lehetősége.

Az Alembic exporter is számos új funckiót kapott a Blender 2.91-ben, beleértve a rejtett objektumok és az egyedi tulajdonságok támogatását, valamint az instance-k jobb kezelését.

Megjelenés és rendszerkövetelmények

A Blender 2.91 elérhető Windows 7+, macOS 10.13+ és Linux rendszerekhez Ingyenesen letölthető.

A Blender Foundation ismertetője a Blender 2.91 új funkcióiról.

Olvasd el a Blender 2.91 kiadási jegyzékét.

Töltsd le a Blender 2.91-et.

MEGOSZTÁS:
Meshmag