Ezek a CG szoftverek támogatják az Apple új M1 chip-jét!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.
Az Apple a múlthét elején, élő közvetítésben jelentette be az új M1 chipet. A fenti videóban 17:30-tól néhány olyan CG alkalmazást láthatunk, melyek támogatják az új Mac processzorokat, a cikkben pedig a teljes lista olvasható.

A cg szoftverfejlesztők bejelentették az Apple első Silicon procijának, az M1 chip-nek a támogatását, melyet várhatóan jövő héten szállítanak az új MacBook Pro, MacBook Air és Mac mini rendszerekhez.

Az M1 chipek már kompatibilisek olyan animációs, post-production és design szoftverekkel, mint a Maxon Cinema 4D, a Blackmagic Design, a DaVinci Resolve, a Serif Affinity Photo, valamint a Designer és Publisher.

Az Otoy Octane X renderelőjének M1-kompatibilis változata „párhuzamosan” lesz elérhető az új Mac-ekkel. Az Apple nyilatkozata szerint az Adobe a következő hónaptól támogatást kínál a Lightroom-hoz, jövőre pedig a Photoshop-hoz is.

Az első Apple Silicon chip a „világ leggyorsabb integrált grafikáját” ígéri

Az M1 az első Apple Silicon processzor: az új ARM-alapú SoC-k felváltják az Intel processzorait a vállalat laptopjaiban és asztali Mac-jeiben.

A nyolcmagos CPU és az integrált grafika az Apple új, 13 hüvelykes MacBook Pro-jában, MacBook Air-jében és Mac mini-jében lesz elérhető, mindhárom a következő héten érkezik.

Az Apple szerint az új processzor a „a világ leggyorsabban integrált grafikáját ” és „a világ legjobb wattonkénti CPU-teljesítményét” kínálja.

Felmerült néhány aggály, hogy ez hogyan is fog komoly CG-munkát eredményezni, ezzel a cikk végén foglalkozunk, de először nézzük meg, mely CG-alkalmazások támogatják az M1 chipet.

Stable builds

Apple

Nem meglepő, hogy az Apple saját szoftverei támogatják az M1 chipet, beleértve a Final Cut Pro-t is. Honlapjukon megjegyezték, hogy „minden Mac-hez tartozó, vagy az Apple által készített alkalmazás optimalizálva van az M1 chipekre”.

Maxon

A Maxon a Cinema 4D-t úgy kínálja, mint az „első professzionális 3D-s animációs eszközt az új Mac-ek számára”. A Cinema 4D R23 SP1 már elérhető, meglévő felhasználók számára pedig ingyenes a frissítés

A Maxon támogatja a Cinebenc v23-at is.

Serif

A Serif támogatja az M1 chipet olyan Affinity 1.8.6 tool-okban, mint az Affinity Photo, Affinity Designer, valamint Affinity Publisher.

Mindhárom frissítés elérhető, meglévő felhasználók esetében itt is ingyenesen.

Beta builds

Blackmagic Design

A Blackmagic Design is kiadta a color grading és editing szoftverének, a DaVinci Resolve-nak az M1-kompatibilis változatát, melynek alapkiadása egyébként ingyenes.

A DaVinci Resolve 17.1 verzió hivatalosan még mindig béta, bár ennek nincs köze az új chiphez. A 17.0 béta verzióját is csak a múlthét elején dobták ki, követve a Blackmagic szokásos ütemezését.

Otoy

Az Otoy tweetben jelentette be, hogy az OctaneRender új natív verziójának, az Octane X-nek lesz egy M1-kompatibilis verziója.

„Tandemben” lesz elérhető az új Apple Silicon Mac-ekkel, bár a konkrét megjelenési dátum még nem ismert. Maga a szoftver ebben az esetben is még csak béta állapotban van.

Unity

Az Unity Technologies is támogatja az M1 GPU-t az Unity játékmotorjában.

Az Unity 2020.2 még csak bétában érhető el, valamint az Unity megerősítette, hogy az M1-et jelenleg csak a Unity player támogatja, az Editor nem.

Coming soon

Adobe

Az Adobe néhány szoftvere támogatni fogja az M1-et, de egyenlőre még nem.

Az élő közvetítése során az Apple bejelentette, hogy a Lightroom új verziója, amely Apple Silicon hardveren futtatható, a következő hónapban kerül kiadásra, a Photoshop kompatibilis verziója pedig jövő év elején.

Autodesk

Bár az Adobe az Autodesk-et is említette a közvetítésben, de nem a native M1 támogatás miatt.

Példaként hozták fel, hogy hogyan működhetnek a szoftverek az új Mac gépeken a Rosetta segítségével. Az cikk megjelenésének idején még nincs hír a native verziókról.

Jó tudni

Érdemes megjegyezni azt is, hogy mivel a processzor laptopokban és asztali számítógépekben kerül forgalomba, az M1 nem feltétlenül az a chip, amely a legjobb hardcore CG munkához.

A nagy techoldalak szerint a RAM 16 GB-ra korlátozódik, megosztva azt a CPU és a grafika között.

Az M1 integrált grafika az egyetlen GPU számítási feladatok ellátására képes chip az új Mac-ekben, és mivel nem támogatják az eGPU-kat, így nincs lehetőség a kibővítésére.

Az Apple nyilatkozatára adott reakciók, miszerint az "M1 kínálja a világ leggyorsabb integrált grafikáját" szintén kétségesek.

Állításuk szerint ez a kijelentés industry-standard benchmark eredményeken alapszik, és nagy teljesítményú CPU-kkal hasonlították össze az M1-et, de nem közöltek további részleteket.

Az eddigi egyetlen független teszt, amit láthattunk olyan általános számítási referenciaértékeket használ, mint a GeekBench, úgyhogy érdekes lesz megnézni a jövőhéten CG szoftverek esetében is.

Olvasd el az Apple hivatalos bejelentését az új M1 chipekről.

Kihagytunk valamit? Jelezd kommentben és hozzáadjuk a listához.

MEGOSZTÁS:
Meshmag