Peter Gubin game environment artistnak köszönhetjük a Baya-t, ami egy vadonatúj Blender add-on. Segítségével a felhasználók végre a Maya '.ma' formátumába exportálhatják modelljeiket.
Amellett, hogy könnyebbé teszi a Blender- és Maya alkalmazást használó stúdiók számára az assetek cseréjét a pipeline-ban, a plugin célja a munkafolyamat egyszerűsítése, Maya-orientált game-engine exporterek használatakor.
A Baya lehetővé teszi az assetek Blenderből történő exportálását egyenesen .ma (Maya ASCII) formátumba, az olyan köztes formátumok helyett, mint például az FBX.
A plugin hidat emelt a két alkalmazás közé. Nem teljesen live-link, mivel frissíteni kell a Maya scene-t, hogy láthassuk a változtatásokat, de mindez csupán egy kattintás.
A Baya elsősorban a hard surface modelleknél lesz hasznos: a plugin támogatja a poligonális geometriákat, valamint az olyan shading információkat, mint például a soft edges és custom vertex normals.
Az exportálási folyamat megjegyzi az átalakításokat, az objektumok visibility-jét és a hierarchiákat, a Blender collections-el Maya-node-okká alakítja át.
A Blender jelenetben látható modifiereket - a fenti demoban az Array modifier látható - az exportálási folyamat során alkalmazzák.
Vertex alapú színezést, a material ID-t és a UV-kat exportálja, de a textúrákat még nem, ezzel várnunk kell a jövőbeni frissítésekig.
Gubin tervezi továbbá az armatúrák, avagy rigek exportálásának lehetőségét is létrehozni, illetve a Havok nodes támogatását, mely lehetővé tenné számunkra, hogy komplett (riggelt) karaktereket exportálhassunk át úgy, mintha csak hard surface assetek lennének.
A Baya kompatibilis a Blender 2.80+al. Az ára 14.85 dollár.