Az Epic Games bemutatta az Unreal Engine 5-öt, mely egy újgenerációs játékmotor és valós-idejű renderelési rendszer. A kiadását jövőre tervezik.
A gyönyörű „Lumen in the Land of Nanite” demó tökéletesen fut valós időben a hamarosan megjelenő PlayStation 5-ön, valamint rávilágít az Unreal Engine 5 két fő jellemzőjére: virtualizált geometria és dinamikus globális megvilágítás.
A Lumen in the Land of Nanite demó – fent látható a videó - egy női karakter útját mutatja be underground környezetben, s azt, hogyan tör fel onnan a valós világba.
Ahogy a cím is sugallja, az Unreal Engine 5 két fő tulajdonsága: Nanite, az új virtualizált mikro- polygon geometriai rendszer, és Lumen, az új dinamikus globális megvilágítási rendszer.
Nanite geometriája egyenesen az engine-be streamelődik, ezáltal veszteség nélkül méretezhető, csökkentve vagy teljesen megszüntetve a kézi előkészítési feladatok szükségességét, mint a lightmap égetés vagy LOD állítgatása.
Az Epic álláspontja szerint ez lehetővé teszi a ”filmminőségű művészkedést” a magas polygon-szamú zBrush modellektől kezdve a nyers, feldolgozatlan photoscan anyagokig. – egyenesen az Unreal Engine-en belül.
A Lumen demó esetében már szó szerint filmminőségű adatokat használtak, a Megascan cinematic assetjeinek változatait használták például a sziklás környezet megteremtéséhez.
A motor ezután kb. egymilliárd – az alap geometriából származó - háromszöget 20 millióra csökkent képkockánként: néhányat annyira kicsire, hogy egyetlen képpontként jelenik meg a képernyőn.
A demó összesen 33 millió háromszög alapú modellt mutat be, amelyet közvetlenül a ZBrush-ból importáltak és 500 alkalommal duplikáltak le egyszerre.
Ebben a blogbejegyzésben az Epic állítja: „Nincs többé polygonszám alapú költségvetési - vagy polymemória keret, továbbá minőségromlás sem.
A demóban bemutatott másik fő funkció a Lumen, az új dinamikus globális megvilágítási rendszer.
Az Epic szerint; „diffúz módon képes tükrözni a végtelen visszatükröződéseket és a közvetett spekuláris tükröződéseket hatalmas részletes környezetben, kilométertől milliméterig terjedő skálán”.
A Lumen funkció csökkenti a taskok manuális előkészítésének idejét – ebben az esetben a textúrába vagy vertexbe égetett lightmapokat – és fokozza az interaktivitást: a demo egyik részében láthatunk egy-, a Niagara (az Unreal Engine új részecskerendszerének eszköze) által vezérelt nagyobb raj bogarat, amik a karakter zseblámpájának fénysugarára reagálnak.
A demó videó valós időben fut a közeljövőben piacra kerülő PlayStation 5-ön.
Hardverigénye aránylag elfogadható - 3,5 GHz-es nyolcmagos CPU, GPU FP32 10,28 Tflops számítási képességgel, és 16GB GDDR6 RAM-mal, - tehát 2021-ben offline renderelés esetén hasonló teljesítményt várhatunk majd el közép és high end DCC workstation-ök esetén is.
Tudj meg többet az Epic Games „Lumen int he land of Naninte Unreal Engine 5” demo-ról.