Florian Croquet kiadta a Coiffure nevű hasznos Maya add-ont, ami leegyszerűsíti a geometria alapú haj készítését videojátékokhoz és egyéb valós idejű rendert alkalmazó projektekhez.
Az eszköz a Maya XGen toolsetjével készített strand alapú hajat képes textúrákra bake-elni, és ezeket geometriacsíkokra helyezni. Ezek a csíkok a Coiffure saját ribbon tooljával alakíthatóak.
XGen haj hajcsíkokká alakítása játékok és egyéb valós idejű projektek számára
A Coiffure leegyszerűsíti a strand alapú haj geometria alapúvá alakításának workflow-ját. A strandeket textúrákká bake-eli, amiket aztán csíkokra helyez.
A procedúrához saját XGen strand-ek, illetve a Coiffure beépített library-jában található strand-ek is használhatóak.
A plugin a textúrákat a Mayához tartozó Arnold rendererrel bake-eli, és több színpresettel érkezik az Arnold hajshaderéhez, illetve van benne 10 preset az Arnold AOV-khez is.
A hajcsíkok a Maya natív eszközeivel, illetve a Coiffure Ribbon brush-ával is elkészíthetőek. A Ribbon brush által készített csíkok automatikusan UV mappolódnak és a fejbőr normaljaihoz igazodnak. Ezek a csíkok duplikálás után is szerkeszthetőek maradnak.
Ezek után a bake-elt textúrák véletlenszerűen ráigazíthatóak a csíkokra.
A Maya natív toolsetjével ellentétben itt a folyamat minden része iteratív, így vissza lehet lépni egy korábbi folyamathoz anélkül, hogy az utána készült munka elveszne.
Croquet kollaboratív reviewing rendszert is épített a szoftverbe, illetve a groom presetek exportálhatóak és megoszthatóak a csapat többi tagjával is.
A Coiffure használatához Maya 2018 vagy újabb verzió szükséges. Egy freelance licenc 75 euróba, egy studio licenc pedig 150 euróba kerül. A szoftver havi előfizetéssel is elérhető.