Az Autodesk kiadta a 3ds Max 2020.3-mat a dokumentációjával együtt. A 3D modellező és animációs szoftver legújabb frissítése több, mint 55 felhasználók által jelzett hibát javított.
Az új verzió a MAXtoA rendering plugint is frissítette, így az már támogatja az Arnold 5.4-et, aminek köszönhetően már lehetséges Arnold fényeket és proceduralokat megjeleníteni a 3ds Max viewportban.
Sok bugfix, Arnold 5.4 támogatás
A 3ds Max 2020.3 dokumentációjában nem listáznak új funkciókat magában a szoftverben, tehát ez többé-kevésbé egy bugfix update.
Az új verzió kijavít több, mint 55 felhasználók által bejelentett hibát, köztük a Physical kamera, az Unwrap UVW és Chamfer modifierek hibáit, és a MAXScript és Python közti inkompatibilitásokat is.
Ezek mellett már a 3ds Max-on kívül is lehetséges szerkeszteni az OSL mapok bitmapjait anélkül, hogy a fájl lezáródna.
Több kisebb frissítés is érkezett már létező funkciókhoz: az Editable Poly objektumok már támogatják a Chamfer modifier új mitering típusait, amik még a 3ds Max 2020.2-ben érkeztek.
Ezen kívül a frissítés a MAXtoA-t is érinti – az Autodesk Arnold renderer integrációs pluginjának ez az 5.4.0.1-es verziója, ami már támogatja az Arnold 5.4 új funkcióit is.
A renderer 3ds Max implementációja már támogatja az Arnold fényeket és procedurális objektumokat a 3ds Max viewporton belül, és már a renderbeállítások is módosíthatóak ActiveShade módon belül.
Emellett a normal és height mapok bake-elése is lehetséges.
A 3ds Max 2020.3 használatához legalább Windows 7 szükséges. A szoftver kizárólag előfizetéssel érhető el, aminek ára 195 dollár havonta, vagy 1545 dollár évente.
A 3ds Max 2020.3 újdonságainak teljes listája az online dokumentációban
Az Autodesk blogbejegyzése a 3ds Max 2020.3-ról és a frissített Public Roadmap-ról