A Xenko fejlesztői csapata kiadta a Xenko 3.1-et. Ez az open-source C# játékmotor első jelentősebb frissítése, mióta tavaly MIT licenc alatt elérhetővé vált.
A frissítéssel az engine moduláris, újrahasznosítható library-kká bomlik, amik NuGet package-ekként terjeszthetőek, így a a befejezett játékoknak nem muszáj mindent tartalmazniuk; illetve a Xenko már teljesen a .NET standardra áll át.
Xenko 3.1: új moduláris achitektúra
A 3.1-es frissítés – az első azóta, hogy a motor teljesen közösségi fejlesztés alá került – javít az engine egyik legtöbbet kritizált hibáján: a játékok fájlméretén.
Az új verzióval a Xenko több kisebb moduláris részre bomlik, amik külön .NET NuGet package-ekként tölthetőek le.
Ezzel a módosítással lehetőség nyílik arra, hogy egy játék kizárólag a Xenko magját használja: a fizika, a particle-ök, a videólejátszó, a UI és a sprite rendszer már mind opcionális.
Azzal, hogy csak a ténylegesen használt package-ek vannak referenciában, kisebb a játékok fájlmérete, és a betöltési idejük is javul.
A szerkesztő maga még mindig csak egyben érhető el, de azt is tervezik a jövőben kisebb pluginokra bontani.
A különálló package-ek már a nuget.org-ról tölthetőek le a Xenko saját szervere helyett, így a projektek azonnal működnek a Visual Studio IDE-ben.
Ezek mellett a Xenko teljesen átállt a .NET standardra.
Új online tutorialok
A frissítéssel az online dokumentációba bekerült egy tutorial szekció.
Ez egyelőre elég limitált, főleg a teljesen kezdők számára tanít hasznos információkat, de a jövőben terveznek bonyolultabb tutorialokat is készíteni.
A Xenko 3.1 használatához legalább Windows 7-re van szükség. A forráskód MIT licensz alatt érhető el.
A Xenko 3.1 újdonságainak teljes listája az online release note-okban