Az Apple megvette az IKinema motion-capture solutionökkel foglalkozó céget. A részletek egyelőre nem ismertek, és nincs információ arról sem, hogy az IKinema termékeihez a jövőben hogyan lehet hozzáférni: a cég oldaláról már nem lehet őket megvenni.
Mocap technológiával foglalkozó cég, nagy nevű VFX és videojátékos ügyfelekkel
Az IKinema-t a Surrey Space Centre egy korábbi kutatója, Alex Pechev alapította. A cég a portfólióját motion capture solving és retargeting megoldásokból építette fel.
Az IKinema RunTime middleware-je, a LiveAction, és a valós idejű Unreal Engine motion capture solving plugin, az IKinema Action Mayához és MotionBuilderhez is elérhető volt.
A cég legújabb terméke, az Orion egy alacsony költségű mocap solution volt, ami a HTC Vive-ra alapult.
A megvétel időpontjában a cég kliensének tudhatta a játékfejlesztő Activisiont, EA-t és Ubisoftot, vizuális effektes cégek közül pedig a Digital Domain és a DreamWorks Animation is az ő eszközeivel dolgozott.
Az IKinema emellett a Google Stadia-nak, a Microsoftnak, a Sonynak, a Nintendónak és az Autodesknek is dolgozott különféle technológiákon.
Az Apple kiterjesztett valósággal kapcsolatos termékeket vásárol?
Az Apple vételt először a MacRumors oldalon tették közzé: az ottani írók észrevették, hogy az UK-s Companies House nevű oldalon az IKinema székhelyét a London, New Bridge Street 100-as címen tartották számon: ez az Apple Europe székhelye.
Ezt a hírt később a Financial Times megerősítette, amire az Apple a standard válaszát adta: "időről időre megvásárlunk kisebb cégeket, és általában nem tesszük közzé, milyen célból, vagy mik a terveink velük".
A Financial Times szerint az IKinema az Apple számára az ARKit kiterjesztett valóság platformja miatt lehet fontos, vagy egy feltételezett jövőbeli AR headset miatt.
Bár az IKinema termékeinek dokumentációi online maradtak, a cég weboldalának többi része teljesen eltűnt, a social media fiókjai pedig augusztus óta nem frissültek.