A Quixel kiadta a Mixer 2019.2-t. A material authoring eszköz ingyenes bétájának legújabb verziójában érkezett egy új Scatter modifier, több új layer blending mód, és egy régóta várt undo/redo rendszer.
A Mixer tavaly került kiadásra nyilvános béta verzióban – először a Quixel Megascans libraryhoz párosították, mint társalkalmazás. Az év folyamán azonban sokkal robusztusabb eszköz vált belőle, mint az várható volt: nemcsak a Quixel saját szoftvereiből, hanem bármilyen forrásból származó 3D scan adatot képes feldolgozni és blendelni.
A szoftver non-destruktív layer alapú workflow-t használ, és brush alapú toolsettel rendelkezik az egyszerre több channelre való festéshez. A Mixer akár 32 bites felbontású textúramapokat is képes exportálni.
Új Scatter és frissített Pattern modifier
A Mixer 2019.2-ben érkezett egy Scatter modifier, amivel olyan objektumok szórhatóak szét a materialok felületén, mint levelek, gallyak vagy kövek.
Az objektumok griden, vagy teljesen véletlenszerű módon oszthatóak el – beállítható a sűrűség és az egyedülálló objektumok variációja forgatásban, méretben és világosságban.
A Pattern modifier, amivel ismételhető minták hozhatóak létre, szintén frissült: a cellákon a Scatter modifier beállításaihoz hasonlóan állítható a cellák mérete, forgatása és világossága.
Új layer blending módok és experimental undo stack
Egyéb újdonság még az új layer blending mód csomag.
Összesen 11 féle került a szoftverbe – a nagy részük standard művelet, mint az Add, Subtract, Multiply és Divide, de van köztük egy Distort nevű mód is, ami a formák széleit szürkeárnyalatos értékek alapján deformálja.
Ez a mód kopás vagy sérülések szimulálására ajánlott.
Az új verzióba végre belekerült az undo/redo rendszer, ami még mindig csak experimentál állapotban van.
A Mixer egyelőre ingyenes béta verzióban tölthető le Windows-ra és Mac OS X-re. A béta időszak várhatóan az év nagy részében tartani fog.