Az Epic Games 1,2 millió dolláros adománnyal járult hozzá a Blender nonprofit fejlesztői csapatának, a Blender Foundation-nek a munkájához. Az adomány a következő három év alatt került átadásra.
A pénzt az Epic az Epic MegaGrants program keretei között ajánlotta fel, az összeggel pedig a Professionalizing Blender Development Initiative fenntartását segítik.
A Blender finanszírozása majd a duplájára ugrott az adománynak köszönhetően
Az Epic nem az első alkalommal segített be a Blender fejlesztésébe, de ez az eddigi legnagyobb adományuk feléjük.
Az adomány bejelentése előtt a crowdsource-olt Blender Development Fund havi 37 538 eurónál tartott – ez azt jelenti, hogy az Epic segítségével a Blender fejlesztésére szánt összeg majdnem a duplájára nőtt.
A Blender Cloud-on keresztül ezen felül körülbelül havi 40 000 euró szokott befolyni, de ez a pénz elsősorban a Blender Institute open-source animációs projektjeihez kerül.
Ton Roosendaal úgy nyilatkozott, hogy az adomány jelentősen meg fogja dobni a szervezet on-boarding-ját, koordinációját és a fejlesztés minőségét. A szervezet reméli, hogy az iparon belül még több közreműködő fog beszállni a projektjeikbe.
Ez eddig az egyik legnagyobb Epic MegaGrants-es adomány
Ez az adomány eddig az egyik legnagyobb értékű az Epic MegaGrants program keretei között. A másik publikusan is bejelentett grant a tools developerek számára biztosított ingyenes Magic Leap One: Creator Edition mixed reality headseteket.
A program adományokat biztosít olyan embereknek, akik vagy "lenyűgöző dolgokat csinálnak" az Unreal Engine-nel, vagy a 3D grafikai közösség számára bővítik az open-source lehetőségeket.
Az Epic Games CEO-ja, Tim Sweeney szerint a nyílt forrású eszközök, library-k és platformok kritikus fontosságúak a digitális tartalomkészítés ökoszisztémájának jövőjére nézve.
Az Epic Games és a Blender Foundation hivatalos sajtótájékoztatója
Több információ az Epic MegaGrants-ről az Unreal Engine weboldalán