OpenSubdiv 3.4 a Pixar-tól

A Pixar kiadta az OpenSubdiv 3.4-et. Az open-source subdivision surface modellező library legújabb verziója több Loop subdivision által támogatott feature-t frissít a Catmull-Clark subdivision által támogatott standardra, és bővíti az OpenSubdiv Far API layerét is.

VFX ipari standard subdivision surface szoftver
Az OpenSubdiv, aminek a kódját a Pixaron belül is használják az animációs filmjeik készítésekor, hatalmas felbontású assetek kezelésére képes. A 2013-mas kiadása óta – ebben az évben a licenszelése Apache-ra váltott – rengeteg DCC eszközbe beépítették: a 3ds Max, a Blender, a Cinema 4D, a Houdini, a Maya és a Modo is tartalmazza az implementációját.

Az OpenSubdiv a VFX Reference Platform része: ez a platform olyan megosztott eszközöket és library-kat ölel körül, amik a VFX szoftverek fejlesztésének adják az irányt. A 3.4-es verzió például már a 2020-as standard része.

OpenSubdiv 3.4: a Loop subdivision meshek már támogatják az összes Catmull-Clark-os funkciót
Az OpenSubdiv 3.4 bevezette a háromszöges patch-ek támogatását Loop subdisivion meshek megjelenítésekor vagy evaluálásakor.

Ez a változás egy szintre emeli a Loop subdivision által támogatott funkciókat a szélesebb körben használt Catmull-Clark (Catmark) subdivision funkcióival: már használhatóak a crease-ek, a face-eket megváltoztató patch-ek és a non-manifold topológia is.

Ettől függetlenül a Loop meshek még mindig csak háromszöges face-eket tartalmazhatnak, míg a Catmull-Clark subdivision akár kizárólag quadokból álló mesheken is alkalmazható.

Egyéb újdonság még a double precision és a mid-level Far API layeren a bizonyos face-ekre érvényes patch table-ek készítésének támogatása.

A double precision egyelőre nincs expose-olva a legmagasabb szintű Osd layeren, ami a subdivision-öket megjeleníti hardveres backend-ek segítségével, például a CUDA, az OpenCL, OpenGL vagy DirectX használatával.

Az OpenSubdiv 3.4 source kódja módosított Apache 2.0 licensz alatt érhető el. A szoftver Windows-ra, Linux-ra és Mac OS X-re is buildelhető – a követelmények listája itt tekinthető meg.

Az OpenSubdiv 3.4 újdonságainak teljes listája

Az OpenSubdiv GitHub linkje

MEGOSZTÁS:
Meshmag