Frissült a Phoenix FD, megérkezett a 3.10-es változat

A Chaos Group elkészült a Phoenix FD 3.10-zel, a folyadék- és gázszimulációs szoftver legújabb frissítésével. A rendszer 3ds Max-szal és Mayával is kompatibilis.

A Chaos Group a V-Ray (és most már a Corona) render mellett más fejlesztésekkel is foglalkozik. A stúdió a napokban elkészült a Phoenix FD 3.10-es frissítésével is. A szoftver kifejezetten folyadékok és gázok viselkedésének szimulálására készült.

A Phoenix FD új verziójában elsősorban az eltérő viszkozitású és sűrűségű anyagok viselkedésén fejlesztettek. Így a legnagyobb fejlesztésen a 3.0-s verzióban bemutatott FLIP solver esett át, amely most már folyadékok sokkal szélesebb skálájával birkózik meg. A lenti videón többek között láva és fagylalt viselkedését is szimulálták vele – meglehetősen élethű formában. A kisebb, de szintén nagyon hasznos újdonságok közé tartozik, hogy az óceánszimuláció során véletlenszerűen generált víztextúrát végtelenszer lehet loopolni.

Technológiai oldalról a plugin 3ds Max változata sokkal jobb teljesítményre képes, mivel cacheli a szimuláció képkockáit. Erre akkor van lehetőség, ha a 3ds Max saját Particle Flow rendszerét a Phoenix FD-n keresztül vezéreljük. Emellett használhatjuk a 3ds Max XForm rendszerét is. Arra is van mód, hogy egy korábbi szimuláció által generált OpenVDB cache-t betöltve azt egy új szimuláció kiindulási pontjaként alkalmazzunk. A plugin működése révén elkerülhető a szimulációk állandó újraszámítása is, épp úgy, mint a 3ds Max új Fluid eszközkészleténél vagy a Maya Bitfrost eszközkészleténél.

A Phoenix FD 3.10 a 3ds Max 2014-től felfelé és a Maya 2015-től felfelé kompatibilis, de mindkét esetben 64bites verziókra van szükség. A 3ds Maxhoz készült plugin részletes leírását itt, míg a Maya plugin leírását itt találjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag