A CLO Virtual Fashion kiadta a Marvelous Designer 2024.0-t, a ruhatervező szoftver legújabb verzióját.
A legfontosabb funkciók közé tartozik a soft body szimuláció támogatása, az új Everywhere rendszer a ruhaoptimalizációs folyamat automatizálásra játékokhoz és real-time használatra, valamint az Unreal Engine live link.
A játék és animációs stúdiók által széles körben használt Marvelous Designer virtuális 2D-s mintarészek összevarrásával lehetővé teszi, hogy az artist-ok ugyanúgy tervezzenek 3D-s ruhadarabokat, mint valós ruhákat.
A felhasználók importálnak egy animált karaktermodellt, ráterítik a ruhát, majd az eredményt visszaexportálják egy 3D-s alkalmazásba Alembic, FBX vagy USD formátumban, OBJ file sequence-ként, illetve Maya, PC2 vagy MDD cache-ként.
A gravitáció ruhaneműre gyakorolt hatásának szimulálása mellett lehetőség van szélanimációk létrehozására is.
A Marvelous Designer 2024.0 új funkciói közé tartozik a soft body szimuláció támogatása, melynek célja, hogy javítsa a ruha-bőr kontaktus valósághűségét, így inkább ez egy “bőr elasztikusság növelő” rendszer, nem teljes értékű szimulációs tool.
Jelenleg csak a Marvelous Designer alapértelmezett avatarjaival működik, a bőr deformációt tartalmazó animációk pedig csak Alembic cache-ként exportálhatóak.
Ami a fizikai funkciókat illeti, több vezérlő is támogatást kapott a szél effektekhez.
Néhány változás érinti a produkciós pipeline-t is.
Ha más DCC-szoftverből importálunk egy 3D-s karaktert, a Marvelous Designer mostantól automatikusan át tudja konvertálni azt egy natív avatarrá, amely megfelel az alapértelmezett rig struktúrának.
Lehetőség nyílt az egyéni avatarok manuális méretezésére is FBX és OBJ formátumban történő importáláskor.
Exportáláshoz a Marvelous Designer új EveryWear rendszere, amely a fenti videóban látható, leegyszerűsíti a ruházat optimalizálásának folyamatát, különösen játékokhoz vagy valós időben történő használathoz. Automatizálja a kulcsfontosságú feladatokat, beleértve a ruhadarab avatárra illesztését és riggelését, textúrák bake-lését és LOD-ok létrehozását.
Bemutatták a Marvelous Designer LiveSync-et, az Unreal Engine live link-jét is.
Búcsút mondhatunk az adatok manuális exportálásának, lehetővé téve a Marvelous Designer-ben lévő ruhadarabok változásainak valós időben történő előnézetét.
A link-en még mindig dolgoznak, jelenleg nem működik macOS-en, és a szőrmét vagy az olyan kiegészítőket, mint a fülbevaló nem támogatja teljes mértékben. Az aktuális korlátozások listája az online kézikönyvben megtekinthető.
Mostantól lehetőség van animációk rögzítésére is közvetlenül a Marvelous Designer viewport-jából, így a felhasználók akár 1080p felbontásban exportálhatják a 3D karakterek animációit.
További változtatások közé tartozik az új Puckering rendszer, amely finom ráncokat generál a 3D-s ruházatban: legnyilvánvalóbban a varratok mentén, de működik az anyagrész bármely belső vonalszakaszában.
Számos kisebb, munkafolyamatot érintő változás is történt a ruhadarabok létrehozásában, a topológia beállításában, a prop collision beállításokban, valamint az adatok USD és Alembic formátumban történő exportálása során.
A Marvelous Designer 2024.0 elérhető Windows 10+ és macOS 12.0+ rendszerekhez. Használatához előfizetés szükséges.
A személyes előfizetések ára 39 USD/hó vagy 280 USD/év. A vállalati előfizetések ára 199 USD/hó vagy 1700 USD/év a node-locked licencek esetén, és 2000 USD/év a floating licencek esetében.
Olvasd el a Marvelous Designer 2024.0 új funkcióinak áttekintését a termék honlapján
Tekintsd meg a Marvelous Designer 2024.0 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben