A Unity elbocsátja dolgozóinak 25%-át, ami összesen 1800 munkahelyet jelent. A döntést átstrukturálással magyarázták.
Az elbocsátások az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez benyújtott jelentésből derültek ki, a Unity azt mondta a Reuters-nek, hogy az összes team-et, régiót és üzletágat érinteni fogja.
A Unity történelmében ez minden idők legnagyobb leépítése.
A cég viharos 6 hónapot tudhat maga mögött, a Unity játékmotor új árazása heves ellenreakciókat váltott ki a játékfejlesztő közösségből, amit a részvényárfolyam esése, majd John Riccitiello vezérigazgató hirtelen visszavonulása követett.
Novemberben a Unity felmondta a professzionális szolgáltatási szerződést a Wētā FX-szel. A döntés következtében 265 alkalmazottat bocsátottak el, akik a Weta házon belüli tool-jait fejlesztették, melyet 2021-ben vásárolt fel a Unity.
A Unity-vel folytatott beszélgetésünk során a Jim Whitehurst ideiglenes vezérigazgató által kiadott részvényesi levélre hivatkozott a cég, melyben azt írta, hogy a Unity "jelenleg túl sok mindennel foglalkozik", és bejelentette, hogy ezentúl "azokra a termékekre összpontosítsanak, amelyek a legértékesebbek ügyfeleik számára”.
A levélben megjegyzi, hogy a vállalati „reset”, amelyet 2024 első negyedévének végére kíván befejezni, "valószínűleg bizonyos termékkínálat leállítását és leépítéseket fog vonni maga után".
Felvettük a kapcsolatot a Unity-vel, és megkérdeztük, hogy az elbocsátások hatással lesznek-e a többi DCC tool fejlesztésére, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
Frissítve: A Unity kiadott egy általános nyilatkozatot, amelyben megerősítették az elbocsátásokat, de nem kívántak nyilatkozni arról, hogy a leépítések hogyan érintik az egyes termékeket.