Ebben a cikkben felfedezheted, hogyan keltett életre Michael Pavlovich egy realisztikus szobrot a ZBrush és a Character Creator segítségével, egyéni arckifejezésekkel gazdagítva az animációt.
Az egyik legvarázslatosabb dolog a 3D animációban, hogy képes élettelen tárgyakat életre kelteni. Ez az „élő mozgás” megváltoztatja azt a módot, ahogyan azokat a tárgyakat nézzük, amelyeket egykor élettelennek tartottunk, és akár múzeumokban is felhasználhatóak, megváltoztatva magát a művészetet.
Michael Pavlovich, a Certain Affinity igazgatója annak a határát feszegeti, hogy mit nevezünk “élőnek”.
A Reallusion Character Creator szoftverével és a ZBrush digital sculpting szoftverrel életre keltette a British Múzeumban található rajnai Rupert herceg szobrát.
Egy Michael által készített fotó a tizenhetedik századi rajnai Rupert herceg mellszobráról
Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy hogyan használta Michael a Character Creator Headshot 2.0 plugin-t, melynek segítségével Rupert herceg arcát egy CC karakterre tette, majd ZBrush és ZBrush Face Tools plugin-nel testreszabta az arckifejezéseket.
Miután CC-ből exportálta a riggelt 3D modellt, Michael gyönyörűen megmozgatta a karaktert, majd az iClone-al és a Live Face iphone-os mocap app-al kiegészítette lypsinc-el is.
A részletes munkafolyamat megtekinthető a cikk elején beágyazott timelapse videóban, amely azt is bemutatja, hogy Michael hogyan tette rá Rupert herceg arcát egy másik 3D karakterre.
A Metashape fotogrammetriai szoftverrel Michael elkészítette Rupert herceg mellszobrának 3D-s modelljét a British Museum-ban készült forrásfotók alapján.
Egy ilyen részletes 3D-s modell elkészítése általában fáradságos munka, nem is beszélve arról a többletmunkáról, amely a modell animációra való előkészítéséhez szükséges, de a rendelkezésére álló tool-oknak köszönhetően Michael kis gond nélkül megugrotta ezt a feladatot.
A Metashape segítségével kiváló minőségű 3D modellt készített a szoborról a British Museum-ban készült képek alapján, ZBrush-ban finomítgatta, majd exportálta CC-be.
Mivel Michael-nek csak az arcot kellett előkészítenie az animációhoz, mielőtt exportálta volna CC-be, ZBrush-ban levágta az arcot az alapmodellről.
A Character Creator mesterséges intelligencia által fejlesztett Headshot 2.0 plugin-nel Michael Rupert herceg arcát egy animációkész CC karakterre transzferálta.
A Character Creator és a Headshot 2.0 kombinációja lehetővé tette a nagy felbontású textúrákkal rendelkező modell létrehozását, kiterjedt morp és finomítási opciókkal.
Innentől kezdve egy egyszerű folyamattal a CC fejet visszavitték ZBrush-ba, mely készen állt az arckifejezések megformálására.
Töltsd le a Character Creator 4 ingyenes 30 napos próbaverzióját még ma!
Ez a munkafolyamat páratlan rugalmasságot biztosít a statikus képek 3D fejekké alakításához. A Headshot 2.0 egyszerűsítette a 3D karaktereket animációhoz való előkészítését, lehetővé téve, hogy Michael Rupert herceg arckifejezéseire és az animáció finomítására összpontosíthasson.
Michael az új Mesh Workflow funkciót alkalmazta, mely a szobor arcát automatikusan a CC animációra kész topológiájára wrap-elte
Hihetetlenül nehéz az emberi kifejezéseket átadni 3D-ben, ráadásul nagyon sok munkát igényel, hogy minden egyes arckifejezést kézzel animáljuk meg.
A folyamat egyszerűsítésére Michael a Reallusion új ZBrush Face Tools bővítményét használta, mely intuitív módon integrálja a ZBrush-t a Character Creator-rel, lehetővé téve a művészek számára, hogy a Character Creator kész arckifejezéseit átvigyék ZBrush-ba, ahol saját igényeikhez igazíthatják azokat.
A CC összes alap arckifejezése személye szabható.
„A ZBrush Face Tools egyszerűen használható, egygombos kezelőfelülete leegyszerűsíti a pózok alkalmazását a ZBrush karaktereken, lehetőségét tárházát nyitja meg a modellek életre keltéséhez.” - Michael Pavlovich
Ezenkívül a ZBrush Face Tools automatikus wrinkle map-et is generál az ultra-high subdivison level-ekről. Ezek a textúrák használhatóak a CC dynamic wrinke rendszerében, soha nem látott valósághűséget kölcsönözve az arckifejezéseknek.
Minden módon egyénre szabható Character Creator arckifejezések
A ZBrush Face Tools olyan művészi szabadságot ad, melynek hála gyorsan sculptol-hatjuk és finomíthatjuk a 3D karakterek arckifejezéseit.
A plugin szinte korlátlan lehetőséget kínál a Character Creator kifejezések mélyreható testreszabására, így az artist-ok teljes kontroll kapnak a karaktereik által megjelenített érzelmek felett.
Miután beállította az arckifejezéseket, Michael animálásra készen exportálta a riggelt Rupert herceget CC-ből.
A Character Creator karakterek alkalmasak 3D játékokban és filmekben való használatra, és kompatibilisek a vezető 3D animációs platformokkal, biztosítva az összes animáció, anyag és textúra azonnali szinkronizálását.
Rupert herceg animálásához Michael az iClone-t, a Reallusion valós idejű 3D-s animációs szoftverét és a Motion Live-t, a beépített mocap platformot használta.
A folyamat hihetetlenül intuitív és gördülékeny, Michael az Iphone-ján vette fel az arcmozgásokat a Reallusion Live Face app-al.
A Live Face az iPhone-t egy nagy teljesítményű biometrikus 3D mocap kamerává alakítja, fejlett True Depth rendszerével élőben továbbítja a rögzített arcadatokat közvetlenül a munkaállomásra.
Az alkalmazás számos életminőséget javító funkciót tartalmaz, mint például a Live Smooth, a Clip Smoothing, a Expression Mapping és a Multipass Recording, amelyek segítségével Michael személyre szabhatta az animációt elképzelésének megfelelően.
A Live Face alkalmazás lehetővé tette az arc mozgási adatainak rögzítését iPhone-on, valamint az élő stream-elésüket, így valós időben keltette életre Rupert herceg szobrát.
A Character Creator, a Headshot 2.0 plugin, a ZBrush, a ZBrush Face Tools plugin, valamint az iClone és a Live Face alkalmazás kombinációja soha nem látott szabadságot biztosít arckifejezések készítésekor és animálásakor.
Zökkenőmentes integrációjuknak köszönhetően ezeknek a programoknak a párhuzamos használata lehetővé teszi, hogy a 3D artist-ok víziói életre keljenek.
Töltsd le a Character Creator 4 ingyenes 30 napos próbaverzióját