Richard Frangenberg kiadta a Prism 2.0-t, nyílt forráskódú tool legújabb verzióját, ami egy komplett readymade pipeline VFX és animációs projektekhez.
A mostani jelentős frissítéssel bővült a Prism által támogatott DCC alkalmazások köre, illetve egyes plugin-ekhez fizetős licenceket vezettek be.
A 2018-ban kiadott Prism lehetővé teszi a felhasználók számára a produkciós pipeline beállítását és kezelését script-elés nélkül. A Prism standard GUI-n dolgozik a host app-okon belül, beleértve a Maya-t, a Houdini-t, a Blendert és a Nuke-ot.
A felhasználók readymade struktúra alapján hozhatnak létre projekteket, készíthetnek bennük asset-eket, shot-okat és task-okat, amiket aztán kiadhatnak a stúdió megfelelő department-jeinek.
A Prism kezeli az adatcserét a DCC szoftverek között, illetve az asset-ek generálását a review-khoz is, beleértve a playbast-okat és rendereket.
A munkafolyamatról található egy rövid áttekintés az online dokumentációban.
A Prism-t számos stúdióban használják gyártás során, főleg a kis- és közepes méretű VFX és a motion graphics cégek, köztük az Alps VFX, a Chocolate Tribe és a Method n Madness.
Az először 2021-ben bejelentet Prism 2.0 egy jelentős frissítés, így a projektek nem kompatibilisek a Prism 1.x-szel.
A legfontosabb változás az, hogy a Prism mostantól lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az Universal Scene Description formátumon (USD, hivatalosan OpenUSD) alapuló pipeline-t hozzanak létre.
Az új USD plugin támogatja a Houdini-t és Maya-t – a natív USD for Maya plugin-t, a Multiverse | USD-t – és a ZBrush-t.
A felhasználók más alkalmazásokból is exportálhatnak adatokat Alembic vagy OBJ formátumban, amelyeket a Prismban lévő USD-fájlokkal lehet referenciázni.
Egy pár Hydra render delegált is támogatott, beleértve a 3Delight-ot, az Arnold-ot és a Karma-t, az alapértelmezett Hdstorm delegált és az AMD Radeon ProRender “out of the box” elérhetőek.
Lehetőség van Hydra komaptibilis material-ok készítésére az új standalone node alapú QuiltiX material szerkesztő segítségével, amely az USD-kompatibilis MaterialX szabvány köré épült.
A Prism felhasználói felülete és az alap workflow is megújult, a felület új „modern stíluslapot” kapott, a Project Browser layout-ja pedig letisztultabb lett.
A könyvtárszerkezet és a fájlnevek mostantól projektenként testreszabhatóak.
A Studio plugin segítségével több projektet is kezelhetnek egyszerre a felhasználók, a remote csapatok számára pedig alpha-ban elérhető a kísérleti Cloud plugin.
A Prism által közvetlenül támogatott DCC-alkalmazások száma is bővült, új integrációs plugin-ekkel a DaVinci Resolve, Kitsu, Open RV, Substance 3D Painter és Unreal Engine számára.
Az alap plugin-ek, köztük a 3ds Max, a Blender, a Deadline, a Houdini, a Maya, a Nuke és a Photoshop továbbra is ingyenesek maradnak.
A licencmodell változása következtében a többi bővítmény – köztük az új USD-bővítmény, az Unreal Engine és a ZBrush – fizetős add on-ként érhető el.
A Prism 2.0 már elérhető. Az alapszoftver csak Windows-al kompatibilis. Az integrációs plugin-ekkel kompatibilis host szoftver verziók az online dokumentációban olvashatóak.
Az alapalkalmazás és a 3ds Max, Blender, Deadline, Houdini, Maya, Nuke, Photoshop és PureRef plugin-ek forráskódja GNU LGPL licenc alatt érhető el, kereskedelmi projektekben ingyenesen használhatóak. A többi plugin-hez előfizetés szükséges.
A Plus előfizetések ára 19 €/felhasználó/hó vagy 180 €/felhasználó/év, és legfeljebb 15 felhasználót támogat; A Pro előfizetések ára 45 €/felhasználó/hó vagy 468 €/felhasználó/év, és korlátlan számú felhasználót támogat.
Tekintsd meg a Prism 2.0 új funkcióinak teljes listáját az online változásnaplóban
Töltsd le a Prism 2.0 ingyenes VFX pipeline tool-t a termék honlapjáról