A QuadSpinner bemutatta a Gaea 2.0-t

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A QuadSpinner bemutatta a Gaea next-gen terrain tervező tool legújabb 2.0-s verzióját. 

A kiadás, mely a teljesítmény fokozásának és a procedurális eróziós rendszerek átdolgozásának érdekében újraírja a szoftver magját, novemberben lesz előrendelhető. 

A terrain-ek precíz vezérléséhez egy érdekes új workflow-t is megismerhetnek a felhasználók a multi-user világ szerkesztés és az Unreal Engine 5 bridge mellet. 

Erős procedurális terrain generálás és artist barát direct sculpt-olás

A 2019-ben megjelent Gaea artist barát megközelítést alkalmaz a játékokhoz történő terrain generáláshoz, kombinálva a procedurális control-okat direct input metódusok széles skálájával.

A szokványos jelenet graph-ok készítése és szerkesztése mellett a felhasználók Photoshop stílusú layer rendszerrel vagy direct sculp-olással szerkeszthetik a terrain-ek formáját. 

A szoftver procedurális eróziós rendszere képes utánozni a havat, a kavicsot és üledéklerakódást, mely használható a finom részletek “sculpt-olásához”.

A generált terrain-ek mesh-ként, point cloud-ként és height map-ként exportálhatóak. A beépített terrain mutation rendszernek hála lehetőség van LOD-ok és variánsok generálására is.

A szoftvert gamedev és VFX munkákhoz is használják, a QuadSpinner honlapján találunk ajánlásokat egészen a MattePaint.com-tól a Respawn Entertainment-ig.

Újraírt szoftvermag, nagyságrendekkel jobb teljesítmény

A QuasSpinner szerint a Gaea 2 szoftver magjának jelentős újraírása nagyságrendekkel jobb általános teljesítményt eredményez. 

A kód optimalizálása mellett egyes folyamatok GPU-képesek lettek, CPU-visszaállításokkal.

A node graph-okat újratervezték, hogy csökkentsék az új felhasználók betanulási görbéjét, az új node modifier-ekkel pedig könnyebb grafikonokkal lehet terrain-eket generálni. 

A user-ek még saját tool-okat is készíthetnek macro-kkal és script-ekkel. 

Új ‘primitives + landscapes + surfaces’ workflow a multi-scale terrain tervezéshez

A terrain tervezési workflow-t is újragondolták, hogy megoldja azokat a legnagyobb problémákat, melyekkel az artist-ok szembesülnek a procedurális formák control-ja során. 

A Gaea 1 ‘primitive + lookdev’ workflow-t felváltotta a Quadspinner által ‘primitive + landscapes + surfaces’-nek nevezett workflow.

A Gaea 2 új Surface node-jai a terrain generálása után kis scale-ű eróziós effekteket alkalmaznak, így a terrain tervezés egy többlépcsős, multi-scale folyamat.

Nagy világok multi-user szerkesztése a God Mode-ban

A multi-scale design filozófia nagyon nagy environment-ekre is kiterjed, az új God Mode-nak köszönhetően úgy módosíthatjuk a világok részeit, hogy a környezet reagál a változtatásokra. 

A QuadSpinner szerint az új munkafolyamat lehetővé teszi a biom-ok önálló kezelését a világokban, miközben megőrzik a procedurális jellemzőiket. 

Az artist-ok végtelen alap terrain-eken dolgoznak a multi-resolution workflow segítségével, lehetőség van a terrain-eket hybrid felbontású mesh-ként exportálni, ami “barátságos viszonyt ápol” az Unreal Engine 5 Nanite virtuális geometriai rendszerével. 

A team-ek számára érdekes lehet, hogy a rendszer támogatja a világok különböző részeinek egyidejű multi-user szerkesztését, forrás vezérlőkkel az egyes input-okhoz.

10x gyorsabb eróziós effektek az új Erosion 2 algoritmusnak hála

További újdonságok közé tartozik az Erosion 2 algoritmus, amely a leírás szerint képes „a Gaeában korábban elérhetetlen alakzatokra”, és jobban megőrzi a terep eredeti karakterét.

Az Erosion 1 algoritmussal együtt párhuzamosan elérhető, de az Erosion 2 akár 10x gyorsabb is lehet.

A fenti képen a QuadSpinner teljesítmény összehasonlítása látható a különböző típusú terepekhez.

Új Unreal Engine bridge

A Gaea 2 egy teljes értékű Unreal Engine 5 bridge-el érkezik.

A terrain-ek egyszerű exportálása mellett lehetőség nyílik szerkeszteni is azokat UE5-ben.

A felhasználók kiválaszthatják a Gaea projekt tulajdonságait, hogy továbbra is szerkeszthetők maradjanak Unreal Engine-en belül, vagy használhatják az Unreal Engine Gaea Terrain Modifiers-t is a további módosításokhoz.

A korábbi verziókkal nem kompatibilis, de párhuzamosan használható

A Gaea 2 nem kompatibilis a korábbi verziókkal, de a meglévő felhasználók „nagy kedvezményt” kapnak a frissítésekre, és a frissítés után is használhatják Gaea 1 licencüket a Gaea 2-vel párhuzamosan.

Ár, rendszerkövetelmények és megjelenési dátum

A Gaea 2.0 csak Windows-on érhető el. Megjelenése „2024 első negyedévének végén” esedékes, az előrendelések 2023. november 24-én kezdődnek. Az ár nem változik a Gaea 1.x-hez képest.

Az ingyenes Community Edition kereskedelmi használatra engedélyezett, és hozzáférést biztosít a legtöbb kulcsfontosságú eszközhöz, de az export felbontás 1K.

A 4K felbontású Indie kiadás 99 dollárba kerül; a Professional és Enterprise kiadások, amelyek 8K felbontást és egy sor speciális funkciót biztosítanak, 199 és 299 dollárba kerülnek.

Olvasd el a Gaea 2.0 új funkcióiról szóló áttekintést a QuadSpinner honlapján

MEGOSZTÁS:
Meshmag