A QuadSpinner bemutatta a Gaea next-gen terrain tervező tool legújabb 2.0-s verzióját.
A kiadás, mely a teljesítmény fokozásának és a procedurális eróziós rendszerek átdolgozásának érdekében újraírja a szoftver magját, novemberben lesz előrendelhető.
A terrain-ek precíz vezérléséhez egy érdekes új workflow-t is megismerhetnek a felhasználók a multi-user világ szerkesztés és az Unreal Engine 5 bridge mellet.
A 2019-ben megjelent Gaea artist barát megközelítést alkalmaz a játékokhoz történő terrain generáláshoz, kombinálva a procedurális control-okat direct input metódusok széles skálájával.
A szokványos jelenet graph-ok készítése és szerkesztése mellett a felhasználók Photoshop stílusú layer rendszerrel vagy direct sculp-olással szerkeszthetik a terrain-ek formáját.
A szoftver procedurális eróziós rendszere képes utánozni a havat, a kavicsot és üledéklerakódást, mely használható a finom részletek “sculpt-olásához”.
A generált terrain-ek mesh-ként, point cloud-ként és height map-ként exportálhatóak. A beépített terrain mutation rendszernek hála lehetőség van LOD-ok és variánsok generálására is.
A szoftvert gamedev és VFX munkákhoz is használják, a QuadSpinner honlapján találunk ajánlásokat egészen a MattePaint.com-tól a Respawn Entertainment-ig.
A QuasSpinner szerint a Gaea 2 szoftver magjának jelentős újraírása nagyságrendekkel jobb általános teljesítményt eredményez.
A kód optimalizálása mellett egyes folyamatok GPU-képesek lettek, CPU-visszaállításokkal.
A node graph-okat újratervezték, hogy csökkentsék az új felhasználók betanulási görbéjét, az új node modifier-ekkel pedig könnyebb grafikonokkal lehet terrain-eket generálni.
A user-ek még saját tool-okat is készíthetnek macro-kkal és script-ekkel.
A terrain tervezési workflow-t is újragondolták, hogy megoldja azokat a legnagyobb problémákat, melyekkel az artist-ok szembesülnek a procedurális formák control-ja során.
A Gaea 1 ‘primitive + lookdev’ workflow-t felváltotta a Quadspinner által ‘primitive + landscapes + surfaces’-nek nevezett workflow.
A Gaea 2 új Surface node-jai a terrain generálása után kis scale-ű eróziós effekteket alkalmaznak, így a terrain tervezés egy többlépcsős, multi-scale folyamat.
A multi-scale design filozófia nagyon nagy environment-ekre is kiterjed, az új God Mode-nak köszönhetően úgy módosíthatjuk a világok részeit, hogy a környezet reagál a változtatásokra.
A QuadSpinner szerint az új munkafolyamat lehetővé teszi a biom-ok önálló kezelését a világokban, miközben megőrzik a procedurális jellemzőiket.
Az artist-ok végtelen alap terrain-eken dolgoznak a multi-resolution workflow segítségével, lehetőség van a terrain-eket hybrid felbontású mesh-ként exportálni, ami “barátságos viszonyt ápol” az Unreal Engine 5 Nanite virtuális geometriai rendszerével.
A team-ek számára érdekes lehet, hogy a rendszer támogatja a világok különböző részeinek egyidejű multi-user szerkesztését, forrás vezérlőkkel az egyes input-okhoz.
További újdonságok közé tartozik az Erosion 2 algoritmus, amely a leírás szerint képes „a Gaeában korábban elérhetetlen alakzatokra”, és jobban megőrzi a terep eredeti karakterét.
Az Erosion 1 algoritmussal együtt párhuzamosan elérhető, de az Erosion 2 akár 10x gyorsabb is lehet.
A fenti képen a QuadSpinner teljesítmény összehasonlítása látható a különböző típusú terepekhez.
A Gaea 2 egy teljes értékű Unreal Engine 5 bridge-el érkezik.
A terrain-ek egyszerű exportálása mellett lehetőség nyílik szerkeszteni is azokat UE5-ben.
A felhasználók kiválaszthatják a Gaea projekt tulajdonságait, hogy továbbra is szerkeszthetők maradjanak Unreal Engine-en belül, vagy használhatják az Unreal Engine Gaea Terrain Modifiers-t is a további módosításokhoz.
A Gaea 2 nem kompatibilis a korábbi verziókkal, de a meglévő felhasználók „nagy kedvezményt” kapnak a frissítésekre, és a frissítés után is használhatják Gaea 1 licencüket a Gaea 2-vel párhuzamosan.
A Gaea 2.0 csak Windows-on érhető el. Megjelenése „2024 első negyedévének végén” esedékes, az előrendelések 2023. november 24-én kezdődnek. Az ár nem változik a Gaea 1.x-hez képest.
Az ingyenes Community Edition kereskedelmi használatra engedélyezett, és hozzáférést biztosít a legtöbb kulcsfontosságú eszközhöz, de az export felbontás 1K.
A 4K felbontású Indie kiadás 99 dollárba kerül; a Professional és Enterprise kiadások, amelyek 8K felbontást és egy sor speciális funkciót biztosítanak, 199 és 299 dollárba kerülnek.
Olvasd el a Gaea 2.0 új funkcióiról szóló áttekintést a QuadSpinner honlapján