Houdini 20 sneak peak

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A SideFX közzétett egy sneak peak-et a VFX-hez, játékfejlesztéshez és motion grafikához használt procedurális 3D szoftver legújabb verziójáról. 

A Houdini 20-ban frissítették a szoftver legfontosabb karakteranimációs, rigging és szimulációs toolset-jeit, valamint a Karma renderelőt. 

Listába szedtük a videóban látható új funkciókat, de a SideFX hamarosan több részletet is elárul, így folyamatosan frissítjük a listát. 

Renderelés

A videóban bemutatott új funkciók nagy része a Karma renderelőt érinti, ami a Houdini 19.5 óta a szoftver hivatalos renderelője. 

Néhány funkció a Karma XPU-ra vonatozik, amely GPU-n és CPU-n is fut, a többi pedig feltehetően a Karma CPU-ra és a Karma XPU-ra is. 

  • Karma XPU köd box
  • Karma XPU Absorption, Dispersion, Cryptomatte
  • Karma szőr shader medulla támogatással
  • Hex tiling
  • Fizikai égbolt
  • Multi-frame és multi-shot renderelés 
  • Frissített renderelési statisztikák

A szoftver MaterilX támogatása is javult, ami az ILM által fejlesztett open standard rich material-okhoz és lookdev adatokhoz.

Riggelés és animáció

A videóban bemutatták az új animációs funkciókat, folytatván a KineFX karakter riggelő és retarget-elő framework-el végzett munkát.

  • Projectile motion
  • Sticky collision-ök
  • Új animációk environment: selection set-ek 
  • Videó referencia viewport-ban

Szimuláció

A Houdini szimulációs toolset-jei is sokat fejlődtek, beleértve a fluid-okat, a Vellum solvert-t ruhákhoz és soft body-khoz, illetve a Pyro-t füsthöz és tűzhöz. 

  • FLIP volume combine
  • SOP vadvíz solver
  • Buborék generátor
  • OpenCL ripple solver
  • Újratervezett Houdini óceán procedural, támogatással az összes Hydra delegate-hez
  • Vellum szélárnyék
  • Toll rendszer
  • Toll procedural az összes Hydra delegate-hez
  • Pyro: sűrűségvezérelt gravitáció

A videóban láthatjuk továbbá a rigid body dynamics rendszer újdonságait, beleértve a RBD twist cone constraint-eket is. 

Egyéb funkciók

A videóban bemutatott további újdonságok közé tartoznak a művészetileg irányítható felhőkhöz készült tool-ok. 

  • Cloud tools: Skybox 
  • Zajvezérelt felhőformák 
  • Művészetileg irányítható hero felhők
  • Felhőformák készítése polygon-okból 

A videóban látható a Room Map Vop is, ami a parallax mapping implementációja fake 3D interior generálásához, valamint a retopózáshoz és gépi tanulás által vezérelt terepgeneráláshoz szükséges quad remeshing. 

Ár, rendszerkövetelmények és megjelenési dátum

A Houdini 20.0 megjelenése 2023 novemberében várható. A SideFX nem közölt pontos dátumot.

A jelenlegi stabil kiadás, a Houdini 19.5 elérhető Windows 8+, macOS 10.15+ és Linux rendszerekhez.

A node-locked licencek ára 4495- a floating licencek ára pedig 6995 dollár. A Houdini Core, mely nem tartalmazza a komolyabb szimulációk tool-okat 1995 dollárba kerül node-locked licencek esetén, a floating licencekért pedig 2995 dollárt kérnek. 

Elérhető egy ingyenes Houdini Apprentice tanulói kiadás és egy olcsóbb, kölcsönözhető Houdini Indie kiadás is. 

Tekintsd meg a licenc összehasonlító táblázatot itt.

További információk a Houdini 20.0-ról a SideFX honlapján

MEGOSZTÁS:
Meshmag