Mostantól nem csak a Blender kísérleti build-jeiben, hanem a nyílt forrású 3D szoftver fő kiadásában is készíthetünk node-alapú tool-okat.
A funkció, mely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyéni operator-okat hozzanak létre a Blender Geometry Nodes framework használatával, nemrég került be a Blender 4.0 bétaverziójába, ami novemberben jelenik meg.
A 2021-es Blender 2.92-ben bemutatott Geometry Nodes egy node-alapú framework procedurális modellezéshez, objektum szétszóráshoz és egyszerű szimulációkhoz.
A Node Tools project lehetővé teszi, hogy a felhasználók a funkciók egy részét hagyományosabb tool-okba csomagolják, a node group-okat operator-okká alakítsák, amelyek elérhetőek a Blender menüiből.
Alapértelmezés szerint az új tool-ok új menüben jelennek meg, de lehetőség lesz meglévő menükhöz is hozzáadni őket, illetve beállítani, hogy milyen mode-okban legyenek elérhetőek.
A node-alapú tool-ok célja, hogy felhasználóbarátabb módot nyújtsanak a node group-ok eléréséhez és vezérléséhez, mint a meglévő Geometry Nodes Modifier, amint azt a Blender Developer blog-on is fejtegették.
A cikk elején beágyazott videóban alapvető példákat láthatunk az egyszerű rotate és extrude tool-ok készítésére. A videót Jacques Lucke developer tette közzé az X-en (korábbi nevén Twitter).
A komplexebb operator-ok létrehozását is lehetővé kellene tenni, a projekt végső célja, hogy bármely meglévő Edit Mode operator rekreálható legyen node-okkal.
A Blender 4.0 stabil kiadása 2023 novemberében várható.
A jelenlegi stabil kiadás, a Blender 3.6 Windows 8.1+, macOS 10.15+ (macOS 11.0 Apple Silicon Mac gépeken) és glibc 2.28+ Linux operációs rendszerekhez érhető el, beleértve az Ubuntu 18.10+ és RHEL 8.0+, valamint a CentOS és Rocky Linux megfelelőit.
További információ a Blender Node Tools-ról az online projekt áttekintésében