A Vicon kiadta a Shōgun 1.10-et, a motion capture szoftver legújabb verzióját az optikai mocap rendszer által generált adatok kalibrálásához és feldolgozásához.
Az új object alignment tool segít a prop-ok track-elésében, javítja az ujj mocap-ek pontosságát és leegyszerűsíti az adatok Metahuman-ekre retarget-elésének folyamatát.
A 2017-ben megjelent Shōgun a Vicon optikai mocap rendszerének kalibrálására és az adatok stream-elésére, solve-olására és tisztítására szolgál.
Két fő része a Shōgun Live és a Shōgun Post, előbbi a felvételhez, utóbbi pedig a tisztításhoz és exportálásához.
A Shōgun 1.10 legfontosabb újdonsága az új object alignment tool prop-ok igazításához.
Az új opcióval a jeleneten belül megváltoztatható az object orientációja, a felhasználók a prop tengelyeit hozzáigazíthatják a global tengelyekre, egyetlen marker-hez vagy a marker group-ok közepéhez.
Jelentősen javult az ujjak track-elésének pontossága és a kalibráció stabilitása is. Az online dokumentációban megtekintető egy részletes összehasonlító táblázat a Shōgun 1.9-el.
Az 1.10-es verzió megjelenésével javult a MetaHuman integráció is. Az Epic Game framework-je next-gen real-time karakterek készítésére szolgál.
A telepítéshez mellékelt setup script-ek automatizálják az adatok MetaHuman skeletonok-ra retarget-elését Unreal Engine 5-ben, beleértve a hierarchia beállíátást, a freedom degree-k meghatározását és a target skeleton posing-olását.
Mostantól lehetőség van az .mcp fájlokból származó adatok újrafeldolgozására is, amelyek valós időben tárolják a feldolgozott adatokat.
Végezetül számos UI módosítás is történt, mely a cég ígérete szerint a jövőbeni “szoftver interfész fejlesztések első lépése”
A Shōgun 1.10 kompatibilis a Windows 10 és 11 operációs rendszerekkel. A szoftvert általában a komplett Vicon mocap rendszerrel együtt szokták megvásárolni, az ár érdeklődést tárgyát képezi.
Tekintsd meg a Shogun 1.10 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban