Az Epic Games elbocsátotta alkalmazottainak 16%-át, és eladta két felvásárolt cégét, a Bandacamp online zenei disztribútort és a SuperAwesome marketingtechnológiai szolgáltatót.
A hírt Tim Sweeney vezérigazgató jelentette be csütörtökön az Epic alkalmazottainak küldött e-mailben, amelyet később a cég honlapján is közzétettek.
A leépítések kiterjednek az Epic fő üzletágaira is, de a cég azt állítja, hogy nem szünteti meg a befektetést az Unreal Engine, a MetaHuman, a Twinmotion, a Megascans és a RealityCapture fejlesztésébe.
Sweeney e-mailje szerint az Epic problémája egyértelmű: többet költ, mint amennyit keres.
A Fortnite sikere, amelyet a Battle Royale mode 2017-es bevezetése váltott ki, hatalmas pénzinjekciót adott a cégnek, melyet nem csak játékfejlesztéshez és kiadáshoz használtak fel.
A pénz egy része az Unreal Engine fejlesztését finanszírozta, amelyet ma már széles körben alkalmaznak a játékiparon kívül olyan piacokon is, mint a previs, a virtuális gyártás, a VFX és az építészeti vizualizáció.
Az Epic gyorsan felvásárolta a support technológiákat is, köztük a Twinmotion vizualizációs szoftvert, a Quixel 3D szkennelő céget, valamint a Capturing Reality-t.
A cég később megvásárolta az ArtStation online portfólióoldalt és a Sketchfab 3D piacteret is.
A Fortnite-ból származó bevételek visszaesésével azonban problémát jelentett az összes extra személyzet finanszírozása.
Ahogy az e-mail fogalmaz: „Egy ideje sokkal több pénzt költünk, mint amennyit keresünk, befektetünk az Epic fejlesztésébe, illetve a Fortnite-ot is metaverzum-ihletésű ökoszisztémaként fejlesztjük.
„Optimista voltam, hogy elbocsátások nélkül átvészelhetjük ezt az átmenetet, de utólag úgy látom, hogy ez irreális.”
Az Epic mintegy 830 alkalmazottat bocsájt el, a teljes személyzet 16%-át.
A cég eladja két felvásárlását: a 2020-ban megvásárolt „kidtech” marketingmegoldásokat kínáló SuperAwesome-t és a Bandcamp online zenei disztribútor platformot, amelyet mindössze 18 hónapja vásárolt meg.
A Bandcamp a Songtradr céghez kerül, a SuperAwesome pedig visszavásárolja magát.
Ez 250 állást jelent, bár állításuk szerint a megüresedett állások egyharmada a fejlesztői csapat magját is érinti.
Az online GYIK alapján az Epic továbbra is befektet az Unreal Engine fejlesztésébe, valamint a CG Channel olvasói számára releváns egyéb termékekbe és szolgáltatásokba.
Ide tartozik a MetaHuman next-gen valós idejű karakterek készítésére szolgáló platform, a Megascans, a Twinmotion és a Capturing Reality RealityCapture szoftvere.
Az ArtStation és a Sketchfab ugyanazon a listán szerepel, és úgy tűnik, hogy az Epic folytatja a Fab új online piactérre vonatkozó terveit, amelyek egyesíteni fogják a platformokat.
Nehéz azonban elképzelni, hogy a leépítések ne befolyásolnák az Epic termékeinek és szolgáltatásainak fejlesztési ütemét vagy az Unreal Engine ökoszisztéma fejlesztésére irányuló tevékenységét, amely korábban olyan kezdeményezéseket indított el, mint a 100 millió dolláros Epic MegaGrants program.
Olvasd el az Epic Games GYIK-jét az elbocsátásokról a cég honlapján