A Vantage a a Chaos real-time ray tracing renderelője nagyméretű V-Ray jelenetekhez, építészeti vizualizációkhoz és VFX-hez.
A szoftver a legújabb olyan DCC app, amely támogatja az NVIDIA AI alapú képrekonstrukciós technológiájának legfrissebb verzióját, a DLSS 3.5-öt. A Ray Reconstruction zajcsökkentő rendszer javítja a viewport render minőségét a jelenetben történő navigálás közben.
A Vantage 2.1 az Intel Arc GPU-k kísérleti támogatása mellett refrakció glossiness támogatást is kapott, javítja a material-ok, például a mattüveg renderelését.
A 2020-ban kiadott Vantage egy hardveresen gyorsított ray tracing renderelő nagyméretű V-Ray produkciós jelenetek felfedezéséhez valós időben.
A legfőbb érv a Vantage használata mellett más real time renderelőkkel, főként az Unreal Engine-el szemben az egyszerű használat.
A Vantage, ahelyett, hogy az offline rendereléshez létrehozott jeleneteket konvertálni kellene, - ami még az olyan tool-okkal is időigényes mint a Datasmith - képes eredeti .vrscene fájlokat renderelni.
Nem támogatja a V-Ray minden funkcióját, az online dokumentációban megtekinthetőek a V-Ray host applikációk támogatott funkciói.
Kezdetben a vizualizációt célozták, de idén a Chaos elkezdte támogatni a szoftver VFX munkákhoz való használatát és az olyan deforming mesh-ek renderelését mint az animált karakterek.
A Vantage 2.1 támogatja a DLSS 3.5-öt, a Deep Learning Super Sampling legújabb verzióját, az NVIDIA AI alapú képrekonstrukciós technológiáját.
A DLSS egy képfelméretező rendszerként indult, mely lehetővé teszi más alkalmazások számára a viewport interaktivitásának növelését azáltal, hogy minden egyes frame-t alacsonyabb felbontásban renderel ki, majd felméretezi a képet viewport-hoz. Mostantól a frame generálást is támogatja, köztes frame-ek generálásával növelve a frame rate-et.
Az új Ray Reconstruction egy AI alapú renderzaj csökkentő, célja az olyan hagyományos zajcsökkentők leváltása, mint az NVIDIA saját OptiX AI-a.
A DLSS 3.5 integrálva lesz a D5 Render-be és az Omniverse-be. A Chaos szerint a Vantage az első olyan non-gaming app, ami ezt támogatja.
A Ray Reconstruction simábbá és gyorsabbá teszi a kamera pásztázását, a cikk elején beágyazott vidóban a viewport render sokkal stabilabbá válik a jelenetben való navigálás során.
A tükröződések viszont elmosódottabbak, így a felhasználók a képminőség javításának érdekében más denoiser-re is válthatnak, beleértve az Optix AI-t.
A DLSS Ray Reconstruction elérhető a kompatibilis NVIDIA RTX GPU-kon, a 2018-as GeForce RTX 20 szériától kezdve.
A Vantage 2.1 másik újdonsága a refrakció glossiness támogatás, ami javítja a material-ok, például a mattüveg rekreálásának pontosságát.
A kiadás kísérleti Intel Arc GPU támogatást is bevezet, melynek köszönhetően a Vantage kompatibilis az összes nagyobb gyártó GPU-jával. Az AMD kártyák támogatása a Vantag 2.0-ban valósult meg.
Legutóbbi cikkünk óta a Chaos scene state animációt is adott a szoftverhez, lehetővé téve a smooth transition-ök animálását a Vantage scene state-ek között.
Az emissive material-ok multiplier beállítást kaptak, az auto-exposure rögzítésének lehetőségét, és a V-Ray Bercon Tile textúrájának támogatását.
A Chaos Vantage kompatibilis a Windows 10+ és DXR-kompatibilis AMD, Intel vagy Nvidia GPU-kkal.
A szoftver előfizetésének ára 108,90 USD/hó vagy 658,80 USD/év. A V-Ray Premium és Enterprise előfizetések ingyenesen tartalmazzák.
Olvasd el a Chaos Vantage 2.1 új funkcióinak áttekintését a Chaos blogján
Tekintsd meg a Chaos Vantage 2.1 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban