10 bennfentes tipp a megnyerő animációs demo reel készítéséhez a DNEG animátorától

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Egy megnyerő demo reel kulcs ahhoz, hogy megszerezd az első munkádat mint animátor. Ling Han, a DNEG animátora elárulja azt a 10 bennfentes tippet, amivel te is ütős demo reel-t készíthetsz. A példákat saját reel-jein mutatja be azokból az időkből, amikor még ő is csak diák volt. 

“Amikor eldöntöttem, hogy hivatásos animátori karriert szeretnék, több mint két évet szenteltem a mesterség elsajátításának és az animációs készségem fejlesztésének. Szerencsére a demo reel-em értékesnek bizonyult, és segített néhány pozíció megszerzésében iparágunk nagy neveinél: az EA-nál, a DNEG-nál, az Agora Studio-nál és Walt Disney Animation Studios-nál. 

Ebben a cikkben megosztok 10 olyan bennfentes tippet, melyek segítenek ütős deom reel-t készíteni, ezáltal növelni annak az esélyét, hogy megszerezed álmaid állását. 

Feltételezem, hogy már szakember vagy, így az első néhány tipp ismerteti a reel struktúrájának alapjait és egyéb hasznos skill-eket. A cikk második fele a legjobb animációs típusokat tárgyalja saját diákkori demo reel-jeimen szemléltetve. 

A reel-em tükrözi az animációs mesterség iránti szenvedélyemet, és remélem, hogy a leírásokkal együtt hasznos lesz azoknak, akik szintén szeretnének ezen az izgalmas terepen elhelyezkedni. 

A helyes alapok

A reel-ed egy tiszta háttérrel kezdődjön, ami a reel címe mellett tartalmazza a nevedet, az e-mail címedet és a telefonszámodat, így a recruiter-ek nem a reel végén fognak rájönni, hogy ki is vagy. Ez a rész ne tartson 3-5 másodpercnél tovább. 

Vedd fontolóra a rövid leírások készítését a jelenetekhez, melyeket elhelyezhetsz a képernyő alsó harmadában. Tartalmazzák a projekt és a cég nevét, valamint azt, hogy pontosan mi volt a te munkád a jelenetben. Ezek a részletek azért fontosak, mert kontextusként szolgálnak és segítenek átlátni a szerepedet és képességeidet. 

Az érdeklődés fenntartásának érdekében egy jelenet ideálisan 8-20 másodperc, az egész reel pedig ne legyen hosszabb 1-2 percnél. 

Kommunikálj jól a kamerát használva

Az animációs filmekben az animátorok általában csak az animációra fókuszálnak, a camera layout-okat a layout artist-ok készítik. Fontosan azonban, hogy jól kommunikálj a kamerát használva. 

A harmadolás és a mélységélesség szabályainak betartásával képes leszel vizuális megnyerő, cinematic jeleneteket készíteni. A kameraszög helyes beállítása és a kameramozgás javítja a történetmesélést, érzelmeket közvetít, megalapozza a hangulatot és vezeti a néző figyelmét. 

YouTube-on jó anyagokat találhatsz ha a keresőbe beírod a “camera language in film industry” szavakat. 

Mutasd meg a 2D-s kézségeidet 

3D animátorként is fontos skill a rajzolás, mert lehetővé teszi a gyors vázlatok készítését, illetve a különböző pózokkal és mozgásokkal történő kísérletezést. 

Meggyorsítja az iterációt, a shot tervezését és az ötletek finomítását az időigényesebb 3D animációs munka megkezdése előtt. 

A 3D animációs szakmában a vizuális kommunikációval könnyebben szemléltetheted az elképzeléseidet. 

A demo reel fókusza a 3D-s munkáid, a 2D-s munkák megmutatása csak egy plusz. A saját reel-emben a végső 3D animációk mellé tettem a 2D animációk thumbnail változatait, melyeket a shot-ok tervezéséhez használtam. 

Tanulmányozd a sikeres animátorok reel-jeit

A sikeres animátorok munkáinak tanulmányozásával megfigyelheted milyen technikákat és elemeket alkalmaznak a hatásos demo reel készítéséhez. Ez segíthet saját skill-jeid fejlesztésében és egy kiemelkedő reel megalkotásában. 

Tanulmányozd azoknak az animátoork reel-jeit, akik annál a cégnél dolgoznak, ahová jelentkezni szeretnél. Maarteen Lemmens reel-je segített neki bejutni a DreamWorks Animation-höz, Tony Kim és Nghi Doung reel-jei a Pixar-hoz, Donghoe Kim pedig gyakornok volt a Sony Pictures Imageworks-nél, valamint a Pixar-nál és a Lucasfilm-nél.

Az animáció típusa

A stúdiók nagyra értékelik azokat az animátorokat, akik hatékonyan tudják közvetíteni az érzelmeket és a karaktereik személyiségét a mozdulataikon és megnyilvánulásaikon keresztül, ezért kulcsfontosságú ennek a képességnek a bemutatása. A következő hat tippben megvizsgáljuk, milyen típusú content-et érdemes használni. Vedd figyelembe azonban, hogy bár ezeknek az elemeknek az alkalmazása előnyös lehet, nem kötelező. A legfontosabb, hogy az abszolút legjobb munkáidat mutasd be a reel-edben. 

Ne feledd azt sem, hogy egy 3D animátornak, különösen egy nagy stúdiónál, nem szükséges saját karakter rig-et építenie, elég, ha letöltesz egyet, a lényeg, hogy jó minőségű legyen. 

Én a Kiel Figgins, Ramon Arango, a Wonderwell Studios és Jean-Denis Haas (Animation Buffet) által készített rig-eket ajánlom.

Walk cycle

A walk cycle a karakteranimáció sarkalatos pontja, ezért fontos, hogy legyen egy a reel-edben, főleg a karriered kezdetén. Egy meggyőző járás a test mechanikájának mély megértését követeli, mivel több testrész komplex mozgásáról van szó, beleértve a lábakat, kezeket, a torzót és a fejet. 

Bár egyszerű task-nak tűnhet, igazából összetettebb, mint sok ember gondolná, főleg a kezdő animátorok számára. Minden karakternek saját személyisége, így saját járási stílusa van. Legyenek akár butácskák, távolságtartóak vagy gonoszak, a járásuknak tükröznie kell a személyiségüket. 

A Disney-nél lehetőségem volt Tong-ot animálni a Raya and the Last Dragon-ból. Megpróbáltató, de kifizetődő élmény volt, bele tudtam vinni Tong személyiségét a járásába. A fenti videóban láthatod, hogy Tong boldog és elégedett, lehet, hogy végzett a feladataival és hazafelé tart, ahol várja őt a felesége és a családja. 

Nonverbális pantomim

A pantomim egy olyan animációs forma, amelyben a szereplők szavak nélkül fejezik ki magukat. Kizárólag a testbeszédre, az arckifejezésekre és a gesztusokra támaszkodik a történet elmeséléséhez.

A nonverbális kommunikáció bevonása a reel-be szemlélteti, hogy képes vagy hatékonyan kifejezni egy karakter érzelmeit és szándékait. Azt is bemutatja, hogy mennyire vagy képes átadni a karakter fizikai voltát, hangsúlyozva súlyukat, egyensúlyukat és a környezettel való interakcióikat. 

A fent látható jelenethez egy TikTok táncvideó adta az ihletet. Fontos azonban különbséget tenni az inspiráció és a plágium között. Hogy megmutassam az eredeti TikTok klip mögötti humort, tanulmányoztam Michael Jackson táncos klipjeit, hogy olyan további pózokat találjak, amelyeket be tudok építeni az animációmba. 

Acting jelenetek és dialógusok

Az acting jelenetekkel átadott érzelmek széles skálája fontos animációs skill, érzelmileg közelebb hozza a karaktert. A dialógusoknál a lyp sync-elés biztosítja, hogy a karakter szájának mozgása megegyezik a hanganyaggal. 

Ennél az animációnál ahelyett, hogy nagy mozgásokat és pózváltásokat vittem volna bele inkább a karakter légzésére fókuszáltam. Egy ilyen csendes momentumban könnyebben kapcsolódik a szereplővel a közönség. Ez egy kihívásokkal teli megközelítési mód, mely segített a részletekre figyelni és megérteni, hogyan tudnak a karakterek anélkül kommunikálni, hogy mindig mozgásban lennének. 

Többkarakteres interakciók

Az egykarakteres animációkhoz képest a többkarakteres interakciók animálása sokkal nagyobb kihívást jelent, demonstrálja, hogy képes vagy komplex jeleneteket kezelni. 

Az animátor egyfajta szórakoztató is. Az érzelmek és gondolatok humor általi közvetítése megnyeri a közönséget. 

Ebben a jelenetben a karakter valami másra gondol miközben csinál egy dolgot. A fogorvosnak a munkára kellene koncentrálnia, de a belső fantáziavilága folyamatosan elvonja a figyelmét. 

Nem-emberi pantomim

Filmes munkáknál az animátorok gyakran szembesülnek azzal a kihívással, hogy nem-emberi karaktereket kell animálniuk, ami egyszerre lehet izgalmas és megerőltető.

Amikor találkoztam a fenti klipben látható pók rig-gel, lehetőségnek tekintettem egy új animációs stílus felfedezésére és a képességeim komfortzónámon túli kiterjesztésére.

A rig-gel történő animálás, amely nagymértékben támaszkodott a testbeszédre és a kifejező szemekre, idegtépő volt, de egyben hihetetlenül izgalmas is. Ezzel a tapasztalattal be tudtam bizonyítani, hogy képes vagyok rendhagyó módon szórakoztatni a közönséget.

Nem-emberi dialógus

Az animációs filmekben gyakran szerepel egy butácska karakter, akinek a mozdulatai nagyok és váratlanok. Animátorként nagyon izgalmasnak találom az ilyen karaktereken való munkát.

A fenti jelenetben látható gyík jelentette számomra eddig a legnagyobb animációs kihívást, mivel folyamatosan változtatja a pózokat. A jégkorszak 4-ből kerestem inspirációt, Buck mozgását figyeltem és thumbnail-eket készítettem a pózokról. A végső animáció eltért a kezdeti víziómtól, de a sztori és karakter hű maradt a kis 2D-s felfedezéseimhez. 

Folyamatosan vizsgálgattam a különböző pózokat, majd kukáztam őket, amikor jobb ötletem támadt. Bár tovább tartott, de jobb lett tőle az animáció, és megtanultam, hogy milyen fontos kitartani - és ami még fontos, soha ne kötődjek túlságosan az ötleteimhez. 

Az artist-ról

Ling Han animátor dolgozott a DNEG-nál, a Disney-nél, az EA-nál és az Agora Studio-nál. Animátora volt a Wish-nek, a Netflix How to Train Your Dragon tévésorozatának és a Golden Rooster díjas The Wind Guardians animációs filmnek. Sorozatban elnyerte a 3D-s animációért járó Excellence Awards díjat a Rookie Awards-on. Weboldal | LinkedIn | Vimeo | Instagram

MEGOSZTÁS:
Meshmag