A Substance 3D Designer bejelentette az új Hydra viewport-ot

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Adobe bejelentette, hogy jelenleg egy új Hydra viewport-on és natív MaterialX támogatáson dolgoznak a Substance 3D Designer szoftverhez. 

Az új funkciót, melyet jövőre terveznek kiadni, múlt héten, élő közvetítés során jelentették be a Substance 3D Modeler 1.4-el és a Substance 3D Sampler 4.2-vel együtt.

A Hydra viewport támogatni fogja az OctaneRender-t és RenderMan-t 

Az Adobe tavaly vezette be először a Universal Scene Description (USD – immár hivatalosan OpenUSD) támogatását a Substance 3D Designer 12.1-ben.

Az új funkciók erre az alapra épülnek, az Adobe egy Hydra-n alapuló 3D viewport bevezetését tervezi. 

Alapértelmezés szerint a viewport renderelő az Adobe saját, házon belüli renderelője lesz, egy “valós-idejű path tracer és raszterező”, de lehetőség lesz bármilyen harmadik féltől származó renderelő használatára is, beleértve a RenderMan-t és az OctaneRender-t. 

Ez megkönnyíti a nagy VFX és gamedev stúdiók számára a Substance 3D Designer használatát a gyártás során, csökkentve az asset-ek vizuális különbségeit a look dev és a pipeline más szakaszai alatt. 

Natív MaterialX material-ok a Substance 3D Designer-ben

Az Adobe a natív MaterialX autorizálásán is dolgozik a Substance 3D Designer-ben. 

Az open standard támogatás look dev-hoz és rich material data-hoz eredetileg külön pluginnal volt megoldva, mostantól azonban a Substance 3D Designer-en belül autorizálhatunk MaterialX grafikákat, a kapott material-okat pedig bármely olyan szoftverbe exportálhatjuk, amely támogatja a MaterialX-et. 

Jövőre várható, de valószínűleg nem a Substance 3D Designer 13.1-ben

Az Hydra viewport és natív Material X támogatás jövőre várható, de inkább később, mint előbb. 

A következő verzióban várható újdonságok inkább a munkavégzés minőségét érintő frissítések a frame-k kezeléséhez és a node graph kereső funckiójához, ami a livestrem-ben is látható. 

Ár, rendszerkövetelmények és megjelenési dátum

A Substance 3D Designer új Hydra viewport-ja és a natív MaterialX támogatás a „jövő évben” esedékes. Az Adobe nem közölt pontos megjelenési dátumot.

A jelenlegi stabil kiadás, a Substance 3D Designer 13.0 Windows 10+, CentOS 7.0/Ubuntu 20.04+ és macOS 11.0+ rendszerekhez érhető el.

A szoftver örök licencei Steam-en keresztül érhetőek el 149,99 dollárért. 

A Windows és a macOS kiadások az Adobe Substance 3D előfizetésén keresztül is elérhetők. A Substance 3D Texturing előfizetések ára 19,99 USD/hó vagy 219,88 USD/év; A Substance 3D Collection előfizetések ára 49,99 USD/hó vagy 549,88 USD/év.

A Linux kiadás évi 1198,88 dollárba kerül a Creative Cloud for Teams szolgáltatáson keresztül.

Látogasd meg a Substance 3D Designer honlapját

MEGOSZTÁS:
Meshmag