Az Adobe bejelentette, hogy jelenleg egy új Hydra viewport-on és natív MaterialX támogatáson dolgoznak a Substance 3D Designer szoftverhez.
Az új funkciót, melyet jövőre terveznek kiadni, múlt héten, élő közvetítés során jelentették be a Substance 3D Modeler 1.4-el és a Substance 3D Sampler 4.2-vel együtt.
Az Adobe tavaly vezette be először a Universal Scene Description (USD – immár hivatalosan OpenUSD) támogatását a Substance 3D Designer 12.1-ben.
Az új funkciók erre az alapra épülnek, az Adobe egy Hydra-n alapuló 3D viewport bevezetését tervezi.
Alapértelmezés szerint a viewport renderelő az Adobe saját, házon belüli renderelője lesz, egy “valós-idejű path tracer és raszterező”, de lehetőség lesz bármilyen harmadik féltől származó renderelő használatára is, beleértve a RenderMan-t és az OctaneRender-t.
Ez megkönnyíti a nagy VFX és gamedev stúdiók számára a Substance 3D Designer használatát a gyártás során, csökkentve az asset-ek vizuális különbségeit a look dev és a pipeline más szakaszai alatt.
Az Adobe a natív MaterialX autorizálásán is dolgozik a Substance 3D Designer-ben.
Az open standard támogatás look dev-hoz és rich material data-hoz eredetileg külön pluginnal volt megoldva, mostantól azonban a Substance 3D Designer-en belül autorizálhatunk MaterialX grafikákat, a kapott material-okat pedig bármely olyan szoftverbe exportálhatjuk, amely támogatja a MaterialX-et.
Az Hydra viewport és natív Material X támogatás jövőre várható, de inkább később, mint előbb.
A következő verzióban várható újdonságok inkább a munkavégzés minőségét érintő frissítések a frame-k kezeléséhez és a node graph kereső funckiójához, ami a livestrem-ben is látható.
A Substance 3D Designer új Hydra viewport-ja és a natív MaterialX támogatás a „jövő évben” esedékes. Az Adobe nem közölt pontos megjelenési dátumot.
A jelenlegi stabil kiadás, a Substance 3D Designer 13.0 Windows 10+, CentOS 7.0/Ubuntu 20.04+ és macOS 11.0+ rendszerekhez érhető el.
A szoftver örök licencei Steam-en keresztül érhetőek el 149,99 dollárért.
A Windows és a macOS kiadások az Adobe Substance 3D előfizetésén keresztül is elérhetők. A Substance 3D Texturing előfizetések ára 19,99 USD/hó vagy 219,88 USD/év; A Substance 3D Collection előfizetések ára 49,99 USD/hó vagy 549,88 USD/év.
A Linux kiadás évi 1198,88 dollárba kerül a Creative Cloud for Teams szolgáltatáson keresztül.