Az Intel kiadta az Open Image Denoise 2-t

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Intel kiadta az Open Image Denoise 2-t, a nyílt forrású render denoiser legújabb frissítését, mely olyan CG szoftverekbe integrált mint a Blender, Cinema 4D és Houdini. 

Az Open Image Denoiser 2.0 (OIDN 2.0) május végi megjelenésével a korábban csak CPU denoiser AMD, Intel, valamint Nvidia GPU kompatibilissé vált. 

A múlt héten kiadott 2.01-es frissítés javítja az Intel GPU-k teljesítményét. 

AI-vezért hardver agnosztikus render denoiser

A 2019 óta ismert Open Image Denoiser “magas teljesítményű, magas minőségű denoising filterek gyűjteménye ray tracing-el renderelt képekhez”

A technológia számos olyan DCC tool-ba és renderelőbe integrálva lett, mint az Arnold, Cinema 4D, Houdini, Modo, V-Ray, valamint Unity. 

Az OIDN a oneDNN neurális network könyvtárra épül, ami azt jelenti, hogy AI-t használt a denoising felgyorsításához, hasonlóan a szintén számos renderelőbe integrált Nvidia OptiX GPU denoising technológiájához. 

Az OptiX-el ellentétben az OIDN nem hardver-specifikus: bár Intel 64 CPU-khoz tervezték, támogatja a „kompatibilis architektúrákat”, beleértve az AMD CPU-kat és az Apple M-sorozatú processzorait.

Mostmár CPU-n és GPU-n is fut

A listát most GPU architektúrákkal bővítették, az Intel tavaly átnézte az Open Image Denoise GPU támogatását, a funkció pedig az OIDN 2.0-ban elérhetővé vált. 

(Bevalljuk, a frissítést valójában május végén adták ki, de csak akkor vettük észre, amikor a Chaos's Vantage 2.0 renderelőről kerestünk egy cikket)

A változással lehetővé vált a szoftverfejlesztők számára, hogy kihasználhassák a számítógépek teljes processing teljesítményét, és egyeten kódbázissal támogathassák a CPU és GPU denoise-t.

Támogatja az AMD, Intel és Nvidia GPU-kat

A CPU denoising-hoz hasonlóan a GPU denoising is hardver agnosztikus, AMD GPU-kon HIP-n keresztül, Intel GPU-kon SYCL-n keresztül, Nvidia GPU-kon pedig CUDA-n keresztül támogatott.

Az OIDN 2.0 támogatja az AMD RDNA 2 és 3 architektúrákat, így kompatibilis a Radeon RX 6000 és 7000 sorozatú, valamint a Radeon Pro W6000 és W7000 sorozatú GPU-kkal.

Támogatja az Intel saját Xe-HPG architektúráját is, amelyet az Arc Pro A-sorozat új, különálló GPU-iban használnak, valamint a Volta-tól kezdve támogatja az Nvidia GPU architektúrákat is, így 2018-ig visszamenőleg kompatibilis az asztali kártyákkal, beleértve a GeForce RTX GPU-kat és a Quadro RTX és RTX workstation GPU-kat.

Az OIDN az Intel Core, Pentium és Celeron processzoraiban lévő integrált GPU-kon is támogatott, a 2.01-es frissítés javítja az integrált grafikák teljesítményét Linux alatt.

Elérhetőség és rendszerkövetelmények

Az Open Image Denoise 2 kompatibilis a 64 bites Windows, Linux és macOS rendszerekkel. A támogatott CPU és GPU architektúrák teljes listája az OIDN honlapján található.

A forráskód és a compiled buildek Apache 2.0 licenccel érhetők el.

További információ az Open Image Denoise 2-ről az OIDN honlapján

MEGOSZTÁS:
Meshmag