A Chaos Czech kiadta a Corona 10-et, a 3ds Max és Cinema 4D renderelő legújabb verzióját. Kibővítették továbbá a Corona Decal-t és a volume-ok támogatását a Corona Camera-ban, ezzel javítva a highlight blurring-et.
A Corona 10-ben számos már meglévő funkciója frissült a szoftvernek, beleértve a decal-okat, volume renderelést, depth of field-et és procedurális cloud-okat.
A Corona Decal textúra projection rendszer ezentúl használható az egyes material channel-ek vezérlésére, lehetővé téve, hogy olyan displacement alapú effektek vezérlésére használjuk mint például a repedések vagy a lábnyomok a homokban.
A Corona Camera innentől kezdve teljesen támogatja a volume-okat, beleértve a Volume material-t, a Phoenix-ben készített szimulációkat, valamint a VolumeGrids-t OpendVDB objektumokhoz.
A változtatás lehetővé teszi, hogy a renderkamerát félig a volume-ba pozicionáljuk - például egy úszómedence vízszintjéhez - anélkül, hogy egy Slicer-t kellene pozicionálni a kamera köré hogy lyukat vágjon a volume-ba.
A renderelést érintő fejlesztések közé tartozik még az új DOF Highlight Solver, melynek célja hogy definiáltabb highlight-okat generájon a kép depth of field által blur-özött részein. Támogatja az egyedi aperture shape-eket is.
A Corona 9 óta ismert procedurális cloud rendszert immár a Corona Sun Direct Color tulajdonsága befolyásolja, ami megkönnyíti a napszak effektek létrehozását.
Ezenkívül a cautics sokkal világosabb és részletesebb 4K és nagyobb felbontású rendereléskor.
A munkafolyamatokat érintő fejlesztések közé tartozik a szoftver lister-jeinek frissítése a jelenetobjektumok megtekintéséhez és szerkesztéséhez. Az egyesített Corona lister mostantól egy jelenetben listázza az összes fényt, proxyt, displacement material-t, valamint kamerákat.
A Cinema 4D kiadásban a Scatter Lister hozzáadásra került a fő listához; a 3ds Max-ban viszont külön, de “teljesen átdolgozott” interface elem marad.
A 3ds Max-ot érintő módosítások között szerepel a lehetőség, hogy ugyanazt a Triplanar, Color Correciton vagy Mapping Randomizert több map-re is applikáljuk.
A material editor cache-eli a renderelt preview-kat, így “akár 22x gyorsabb”
A Cinema 4D-s újdonságok közé tartozik a scatter-ek nest-elése a Chaos Scatter plugin használatakor.
Magán a szoftveren kívül a Corona Benchmark frissítve lett a corona 10 render core-ra.
A kisebb változtatásokról van egy hosszú lista, mely a cikk végén található linkre kattintva érhető el.
A Chaos Cloud online render rendszer támogatása és a Corona Material Library - Chaos Cosmos egyesítés el lett tolva a Corona 11 kiadásáig.
A Corona 10 kompatibilis a 3ds Max 2016+ és a Cinema 4D R17+al.
A szoftver online előfizetéses alapon érhető el. A Corona Solo előfizetések ára 53,90 USD/hó vagy 358,80 USD/év. A Corona Premium előfizetések ára 67,90 USD/hó vagy 478,80 USD/év.
Tekintsd meg a Corona 10 új funkcióinak teljes listáját a Chaos Czech blogján