Akkor fog működni, ha az ember szívét-lelkét beleteszi - interjú Sárffi Tamással


2016-ban iratkoztál be a Mesharray 3D karaktermodellező tanfolyamra. Miért döntöttél így, mikor kezdtél el érdeklődni a szakma iránt? 

Akkoriban Motion Designer pozícióban dolgoztam a Sony Pictures Television alkalmazásában, ahol több tv csatorna arculati elemein és promó grafikáin dolgoztam. Itt már foglalkoztam 3D-vel és Kompozitálással, de a szívem mindig is a 3d karakterek felé húzott. Nagyon érdekelt a szobrászkodás, ezért elkezdtem először saját magamat fejleszteni, munka után az első dolgom volt megnyitni a ZBrusht és maszatolni. 3 évet töltöttem tv-s projekteken, majd úgy gondoltam, ha tovább akarok lépni érdemes a Mesharra-nek adni egy esélyt, hátha közelebb kerülök a játékfejlesztéshez, mint szakmához. Itt ismertem meg Mátéfy Szabolcsot, aki nagyban hozzájárult ahhoz, hogy el tudjak helyezkedni a Primal Game Studio nevű játékfejlesztő cégnél. 

Hogyan értékelnéd a kurzust, megkaptad-e azt a löketetet, amire vágytál? 

A kurzust végül nem fejeztem be, mert Szabolcs szerint már akkor meg volt a kellő ismeretem, hogy el tudjak helyezkedni a szakmában, de a Mesharray a legjobb döntésnek bizonyult, beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Nagyon jó embereket ismertem meg általa. Bár nem végeztem el a tanfolyamot, de láttam, hogy az iskola megadja a szakma iránt érdeklődőknek a kezdő lökést, ami szerintem nagyon fontos és hasznos, ha valaki tényleg ezzel szeretne foglalkozni.

Milyen érzés volt, mikor felvettek az első munkahelyedre, melyik volt az első legfontosabb projekted? 

Évekig dolgoztam azért, hogy ez sikerüljön. Reméltem, hogy megvan a megfelelő tudásom, tehetségem és itt bebizonyosodott, hogy ez talán így is van. Nagyon örültem! Itt egyetlen projekten dolgoztam, a Riot Games megbízásából dolgoztunk a League of Legends univerzumon. Ennél többet nem mondhatok sajnos, mert a projekt egyelőre nem valósult meg, de titkon bízom benne, hogy egyszer láthatja majd a nagyközönség.

Van-e bármi, amit utólag visszanézve másképp csinálnál? 

Nincs! 🙂 Szerencsére végül minden úgy alakult, ahogy terveztem.

Szerinted mi a siker kulcsa? 

Az én tapasztalatom az, hogy egyedül a kitartás fogja meghozni azt az eredményt, amit az ember célként kitűz magának. Természetesen ehhez szükség van némi elhivatottságra, a szakma iránti nagyfokú érdeklődésre. Engem minden, ami 3D és karakterekhez kapcsolódik nagyon érdekelt, ezért nagyjából minden időmet erre szántam kezdőként. Ma már más a helyzet azért 🙂

Freelancerként nehéz megőrizni a munka és magánélet közötti egyensúlyt, mi a te recepted, hogyan motiválod magad a mindennapokban? 

Ez kezdetben nagyon nehéz volt, és sok esetben még most is nagy kihívás. A motivációm egyelőre még nem veszett el, időnként előfordul némi kiégés egy hosszabb projekt után, de az egyik nagy előnye a szabadúszásnak, hogy sokkal több pihenést meg tudok engedni magamnak akár két projekt között, akár projekt közben. A munka és magánélet közötti egyensúlyt most a másfél éves lányom teremti meg, ez egy hatalmas motiváció, hogy törekedjek a kiegyensúlyozott napi rutinhoz. Többé, kevésbé működik 🙂

Szakmailag nagyon kiemelkedő az AS profilod. Melyik munkádra vagy a legbüszkébb? 

Köszönöm szépen! Mindegyik projekt és studio más más élményeket adott, nehéz kiemelni melyikre vagyok a legbüszkébb, de talán a megjelent munkáim közül a Love, Death and Robots sorozatot emelném ki. Viszont sok futó projekt van, amire talán már most mondhatnám ugyanezt, de ezek még nem publikusak sajnos.

A Blur Studio a szakma egyik leginkább elismert stúdiója. Milyen élmény volt velük dolgozni? Amennyiben önszántadból léptél tovább mi volt az oka, később dolgoznál újra velük?

A Blur Studio volt a legelső szabadúszó munkám Bencz Miki barátommal közösen. Itt megtapasztaltam milyen külföldre dolgozni 9 óra időeltolódásban 🙂Fárasztó és megterhelő volt, de rengeteget tanultam tőlük. Ennek ellenére mindig szeretettel gondolok vissza erre az időszakra és mindig nagyon hálás leszek nekik a lehetőségért. Projekt alapú volt a megbízás és ez véget ért, ezért mentem tovább. Szívesen dolgoznék velük újra!

Mit gondolsz a remote working típusú munkavégzésről? Milyen különbségeket tapasztaltál a külföldi és a hazai ügyfeleid között a mindennapi munkavégzés tekintetében?  

A remote working típusú munkavégzésnek sok előnye és hátránya van. Számomra az egyik legnagyobb előny, hogy saját magam oszthatom be az időmet, ezért nagyon rugalmasan telnek a napjaim. Én viszont 6 - 7 év szabadúszás után nagyon vágyom egy új közegre. Hiányzik a munkába járás, hiányzik a személyes érintkezés. Távmunkában sokkal nehezebb közel kerülni a munkatársakhoz, igazán megismerni új embereket. Mostanában főleg külföldi ügyfeleim vannak, itt az időeltolódást kell megszokni. Ezt leszámítva a tényleges munkavégzés itthon és külföldön is nagyon hasonló. 

Milyen projekteken dolgozol jelenleg, mik a céljaid a jövőre nézve? 

Jelenleg próbálok a feature animation irányába elmozdulni, a Netflix Animation és a Lucasfilm Animation megbízásából készülnek érdekes dolgok most, remélem hamarosan napvilágot látnak! Ezek mellett olykor elvállalok 3D nyomtatásra való modellezést visszatérő ügyfeleknek.

Mit tanácsolnál a szakma iránt érdeklődőknek? 

Annak, aki most kezdi a szakmát, a Mesharray egy jó kezdő lökést adhat. Rövid idő alatt nyújt sokrétű betekintést a szakmába. Viszont ez is csak akkor fog működni, ha az ember szívét lelkét beleteszi!

MEGOSZTÁS:
Meshmag