Az Adobe kiadta a Substance 3D Painter 8.3-at

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Adobe kiadta a Substance 3D Painter 8.3-at, a 3D textúrafestő szoftver legújabb verzióját.

A szoftver felváltva a régi baking window-t egy új baking mode-al bővült, így a bakelt modell viewport vizualizációja sokkal szebb lett, továbbá ezentúl támogatott az USD fájlok import/exportja is.

Az új baking mode lehetővé teszi a textúra bakelést közvetlenül a Substance 3D Painter viewportból

A Substance Painter 8.3 legfontosabb újítása egy új baking mode, mely felváltja a régi baking windowt a geometria alapú texture mapek bakeléséhez, mint a normalok és az ambient occlusion.

Javult a viewport vizualizáció is, így mind a high-poly, mind a cage mesh látszik viewport-ban, a source mesh bármely része, amely a cage-n kívül esik, pedig piros színnel jelenik meg.

A felhasználók közvetlenül viewportból is elindíthatják vagy megszakíthatják a bakelést, és bakelés közben továbbra is interakcióba léphetnek a modellel viewportban a bakeléssel kapcsolatos problémák azonosítása érdekében.

További fejlesztések közé tartozik a modell hard éleinek automatikus higlight-ja az UV seam-ek nélkül - ami artefact-ot okozhat bakelt textúrákban - mind 2D, mind 3D nézetben.

Egy YouTube videóhoz fűzött kommentekben érdekes összehasonlítást láthatunk a Marmoset Toolbag textura bakelésével, amely a Substance 3D Painter egyik legnagyobb versenytársa.

Asset import és export USD formátumban

A Substance 3D Painter 8.3 másik jelentős újdonsága a Universal Scene Description (USD) támogatása.

A felhasználók most már USD formátumban importálhatnak modelleket, beleértve a skinning data-t, és exportálhatják a texturált assetet USD layerként vagy új USD-fájlként.

A Painter a legújabb olyan Substance 3D alkalmazás, amely USD-támogatást kapott: a Substance 3D Modeler natívan támogatja a formátumot, valamint tavaly USD támogatással bővült a Substance 3D Designer is.

Automatikus UV unwrapping és Sparse Virtual Textures update

A Substance 3D Painter 8.1-ben bevezetett fizikai scale system is kibővült, az UV-alapú textúra vetítés immár támogatott fizikai méretű Substance materialokhoz.

Egyéb változtatások közé tartozik az UV-szigetek orientációjának lockolása UV packing során az auto-unwrap beállítást alkalmazva, valamint a Sparse Virtual Textures támogatása AMD-n, valamint Nvidia GPU-kon.

Ár és rendszerkövetelmények

A Substance 3D Painter 8.3 elérhető Windows 10, CentOS 7.0/Ubuntu 20.04+ Linux és macOS 11.0+ rendszerekhez. Az öröklicencek Steamen keresztül érhetők el, és 149,99 dollárba kerülnek.

A szoftver az Adobe Substance 3D-előfizetésén keresztül is elérhető. A Substance 3D Texturing előfizetések ára 19,99 USD/hó vagy 219,88 USD/év; A Substance 3D Collection előfizetések ára 49,99 USD/hó vagy 549,88 USD/év.

A Linux-kiadás előfizetéséhez Creative Cloud Plan for Teams szükséges, melynek ára 1198,88 USD/év.

Olvasd el a Substance 3D Painter 8.3 új funkcióinak listáját az online kiadási jegyzékben.

MEGOSZTÁS:
Meshmag