A The Gnomon Workshop Creating Stylized VFX in Unreal Engine 5 (Stilizált VFX készítés Unreal Engine 5-ben) címmel kiadott egy részletes útmutatót arról, hogyan készítsünk effekteket játékokhoz. A tutorial a People Can Fly senior VFX artistjának, Pawel Margacz-nek köszönhető.
A több mint négyórás oktatóvideót tartalmazó workshopból kiderül, hogy Houdiniből származó meshek, illetve Substance 3D Designerből származó textúrák felhasználásával hogyan készíthetünk Unreal Engine 5-ben mágikus varázslat effektet.
A workshopból kiderül, hogy az Unreal Engine Niagara VFX toolsetjével hogyan készíthetünk mágikus lövedéket, valamint hogy az időzítést a karakteranimációhoz igazítva hogyan készíthetünk dinamikus, játékokban készen felhasználható támadást.
Margacz a Niagara és a Substance 3D Designer segítségével módosítható effektanimációs layereket épít fel, elmagyarázza, hogyan lehet panning texturákkal dolgozni UV distortion mellett, illetve, hogyan lehet felhasználni tileable noise textúrákat.
A tutorial videó mellett a workshop nézői Margacz textúráit és 3D mesheit is letölthetik.
Pawel „1MAFX” Margacz a People Can Fly senior VFX artistja. Dolgozott már más jól ismert játékfejlesztőknek is, közéjük tartozik a CD Projekt RED, a Hi-Rez Studios és az 505 Games, illetve számos indie studiónak.
Szívesen osztja meg játékokban hasznosítható VFX-készítési technikáit, rendszeresen tesz közzé tutorial videókat a YouTube-on.
A Creating Stylized VFX in Unreal Engine 5 elérhető The Gnomon Workshop előfizetéssel, amely több mint 300 tutorialhoz biztosít hozzáférést. Az előfizetés havonta 49 dollárba vagy évente 490 dollárba kerül. Ingyenes kipróbálás lehetséges.
A teljes igazság kedvéért: a CG Channel a Gnomon tulajdona.