A KeenTools kiadta a FaceBuilder 2022.2-t Blenderhez és Nuke-hoz

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A plugin fejlesztő KeenTools kiadta a népszerű, automatizált head-generation plugin, a FaceBuilder legújabb, 2022.2 verzióját Blenderhez és Nuke-hoz. 

A frissítés kiegészült az Epic Games újgenerációs MetaHumans nevű Unreal Engine játékkaraktereivel kompatibilis új texture layout-tal, amelynek segítségével a KeenTools ígérete szerint a felhasználók „fotókról készíthetnek MetaHuman-eket”.

A KeenTools teljes plugin családjának legújabb verziója, a KeenTools 2022.2 részeként jelent meg, amely tartalmazza még a FaceTracker és a GeoTracker Nuke tracking add-onokat is.

Eredeti fotóalanyok precíz 3D-hasonmását készíthetjük el Nuke-ban és Blenderben

Az eredetileg 2018-ban Nuke-hoz kiadott, majd később Blenderre portolt FaceBuilder olyan eredményekkel kecsegtet, amelyeket általában csak fotogrammetriai szoftverekkel vagy 3Dscan-ekkel lehet elérni.

A felhasználók először importálják az alanyról készített fotókat, majd az eredeti képeknek megfelelően egy kész virtuális kamerában módosítják a fókusz – és rekesztávolságot. 

A viewportban elhelyezett pinekkel befolyásolni tudják, hogy milyen legyen a plugin által generált alapértelmezett arcgeometria. A FaceBuilder az eredeti fotókról 3D-geometriára vetíti a textúrákat.

FaceBuilder 2022.2: MetaHuman-ek generálása fotókról

A FaceBuilder 2022.2 verzióban az a legnagyobb változás, hogy a szoftver immár az Epic Games Unreal Engine-hez készített újgenerációs 3D-játékkarakterei, a MetaHuman-ek által használt UV layout formátumban képes texture mapeket generálni.

A KeenTools állítása szerint az Epic ingyenes „mesh to MetaHuman” pluginjával együtt alkalmas Metahuman-ek készítésére.

A felhasználók az eredeti fotóról betölthetik a szereplőt a FaceBuilderbe, előállíthatnak egy 3D head modellt, exportálhatják azt az Unreal Engine-be, majd a szereplőnek megfelelő arcgeometriával és bőrtextúrával rendelkező MetaHuman-t generálhatnak.

Szőrzetet és ruházatot is hozzáadhatnak az Epic Games ingyenes MetaHuman Creator szoftverében a karakter szerkesztésével.

Pontosabban reprodukálható arcrészletek, például szem, orr és szájszél

Emellett frissült a FaceBuilder pinning rendszere oly módon, hogy a pinek húzogatása „intelligens módon” befolyásolja a mesh szomszédos területeit, érintetlenül hagyva az arc oda nem tartozó részeit.

A KeenTools szerint a változtatással könnyebb még pontosabban reprodukálni a finomabb részleteket, például egy szemhéjredőt vagy egy szájszélt: a cikk feletti videóban egymás mellett láthatóak az összehasonlítások.

A szoftver előző frissítése, a KeenTools 2022.1 natív Apple Silicon támogatással is bővítette a KeenTools for Blender kiadását, amely az új M1 és M2 processzorokkal rendelkező Mac számítógépeken javítja a teljesítményt.

Árak és rendszerkövetelmények

A FaceBuilder 2022.2 elérhető a Blender 2.80+ és a Nuke 12.0+ verziójához Windows, Linux és macOS rendszeren.

A szoftver csak bérelhető, és egy node-hoz kötött egyéni licenc évente 149 dollárba, egy node-hoz kötött kereskedelmi licence évente 299 dollárba, egy floating licenc pedig évente 399 dollárba kerül.

A többi KeenTools 2022.2 plugin csak a Nuke 12.0 verziójához elérhető. Az árak itt találhatók.

A FaceBuilder 2022.2 új funkcióinak áttekintését a társaság blogján olvashatjátok

Olvassátok el a FaceBuilder és a KeenTools teljes változásnaplóját

Olvassátok el a KeenTools útmutatóját arról, hogy lehet a FaceBuilder segítségével MetaHuman-eket készíteni

MEGOSZTÁS:
Meshmag