A DreamWorks nyílt forrásúvá teszi MoonRay renderelőjét

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

DreamWorks Animation nyílt forrásúvá kívánja tenni MoonRay nevű házi produkciós renderelőjét.

A ray tracing renderelő, amellyel olyan animációs játékfilmeken dolgoztak, mint a The Bad Guys (A rossz fiúk) és a hamarosan megjelenő Puss in Boots: The Last Wish (Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság) az Arras mellett még idén nyilvánosan hozzáférhetővé válik. 

Fotórealisztikus és stilizált output-ra képes nagy teljesítményű Monte Carlo ray tracer

Bár a DreamWorks egyes házon belüli  technológiáit már korábban is hozzáférhetővé tette a nyilvánosság számára – pl a sparse volumetric adatformátumát, az OpenVDB-t 2012-ben tette nyílt forrásúvá – a MoonRay egy másik kategória.

A stúdió régi raszterizációs renderelője, a Moonlight felváltására kifejlesztett MoonRay egy nagy teljesítményű Monte Carlo ray tracer – ez a 2017-es Siggraph prezentáció bemutatja az eredetét. 

A tervezésnél az volt a cél, hogy „az összes gép összes magjának összes vektorsávja kihasznált” legyen, és CPU-renderelés mellett legyen egy „100% output matching” képességű hibrid GPU/CPU rendering mód.

A DreamWorks védjegyének számító stilizált animáció mellett a MoonRay fotórealisztikus output-ra is képes, és rendelkezik minden alapvető funkcióval, amit egy VFX-renderelőtől elvárunk, úgymint AOV-k/LPE-k, deep output és Cryptomatte.

Jól szerepel egy átlagos gyártási munkafolyamatban is: a fent belinkelt Siggraph-prezentációban a DreamWorks leírása szerint együttműködik a Maya-val és a MotionBuilderrel. illetve a saját lighting tool-jaival is.

A MoonRay tartozéka egy Hydra render delegate is, amely lehetővé teszi, hogy interaktív viewport renderelőként integráljuk a Hydra delegate-eket támogató DCC-szoftverekbe, mint amilyen például a Houdini vagy a Katana.

Arras framework-ön disztribútolt final-quality, interaktív és multi-context renderelés

Az alap renderelő mellett a DreamWorks nyílt forrásúvá teszi elosztott az Arrast is.

A final-quality mellett használható az interaktív renderelés felgyorsítására, illetve „multi-context rendereléshez” look dev során, a különböző felvételeken és képsorokon többféle fényelési vagy anyagvariációk megjelenítéséhez.

Licencelés, rendszerkövetelmények és kiadási dátumok

A MoonRay nyílt forrású Apache 2.0 licenc keretében lesz hozzáférhető még az év során. 

Az új OpenMoonRay honlapról, illetve a DreamWorks GitHub tárából lehet majd letölteni. Az online dokumentáció a rendszerkövetelményekkel együtt „hamarosan érkezik”.

Olvassátok el a DreamWorks Animation közleményét arról, hogy nyílt forrásúvá teszi a MoonRay-t

Keressétek fel az OpenMoonRay weboldalt

MEGOSZTÁS:
Meshmag