5 CG szoftver update, melyről lemaradhattál júliusban

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Bár a CG Channel hónapról hónapra igyekszik külön cikkekben lefedni a CG szoftverek újabb verzióit, előfordul, hogy néhány kisebb frissítés elkerüli a figyelmet. 

Ahelyett, hogy észrevétlenül hagyták volna elsuhanni ezeket a update-ket, inkább összegyűjtötték azt az öt legfontosabb vfx, archviz és feature animációs tool frissítést, melyekről nem tettek külön említést 2022 júliusában.

Az alábbi összefoglaló összegyűjti az Enscape 3.4 és a Redshift 3.5.05 renderelő, az ftrack Connect 2.0 produkciós tracking tool, illetve a Render Manager 2.1 és a tyFlow 1.007 3ds Max plugin újdonságait.

Enscape 3.4

Áttekintés

Az Enscape real-time ray tracerével, amely gyorsan az építészeti látványtervező munkafolyamatokalapelemévé vált, a felhasználók gyorsan elkészíthetik CAD- és BIM-modelljeik fotórealisztikus rendereit, amit ez a point update még tovább bővít.

Új funkciók

  • Kategóriák támogatása a Custom Asset Library gyűjteményében
  • A napállás elmentésének lehetősége
  • A kamera és a nap állásának szerkesztése az elmentett nézetekben
  • Javított tükröződések tükörfelületeken
  • A kínai nyelv támogatása
  • 210 belső asset és 52 új anyag

Rendszerkövetelmények

Windows 10+. Kompatibilis a következőkkel: Archicad 22+, Revit 2019+, Rhino 6.0+, SketchUp 2019+, Vectorworks 2020+.

Ár

Csak bérelhető: a node-hoz kötött licenc évente 514,80 dollárba, a floating licenc évente 898,80 dollárba kerül.

Az Enscape 3.4 új funkcióinak teljes felsorolását az Enscape blogon olvashatjátok

ftrack Connect 2.0

Áttekintés

Egy desktop tool, az ftrack Connect legújabb verziója, amely a DCC-alkalmazásokba integrálja az ftrack Studiót, az ftrack felhőalapú produkciós tracking és production management rendszerét.

Új funkciók

  • Widgetek
  • A Connect 2.0 vizuális kiterjesztése az ftrack API-n keresztül, egyedi UI-fülek létrehozása egyedi kódok futtatásához
  • Új plugin manager
  • Új manager integrációk és Connect widgetek telepítéséhez egy drag-and-drop folyamat segítségével
  • Az ftrack új Pipeline Frameworkjére épülő új integrációk Maya 2022+ és Nuke számára
  • Jelenleg frissítés alatt álló egyéb meglévő integrációk
  • Javított code base
  • Python 3 és PySide 2 által testre szabható
  • Frissített build és packing system
  • Új konfiguráció alapú alkalmazásindító
  • Hi-DPI monitortámogatás
  • Visszatérő sötét UI-téma
  • CentOS 8 támogatás

Rendszerkövetelmények

Elérhető Windows, Linux és macOS rendszerhez. Tekintsétek meg a jelenleg támogatott DCC-alkalmazások listáját.

Ár

Az ftrack Studio tartalmazza. Az előfizetések felhasználónként havi 30 dollárnál vagy évi 300 dollárnál kezdődnek.

Az ftrack Connect 2.0 új funkcióinak áttekintését az ftrack blogján olvashatjátok

Redshift 3.5.05

Áttekintés

Tovább fejlődik a Maxon 3ds Max, Blender, Cinema 4D, Houdini és Maya számára készített produkciós renderelője, miután legutóbb bevezették az AMD GPU-k, valamint a CPU-n, illetve GPU-n történő renderelés támogatását.

Új funkciók

  • Random walk subsurface scattering
  • Volumetric anisotropy
  • Javított transmission BTDF
  • GI bleed a környező objektumokra
  • Houdini: új Solaris hair procedural
  • Houdini: Houdini 19.5 támogatás
  • A Redshift RT és az Alembic procedural továbbfejlesztése

Rendszerkövetelmények

Windows 10, Linux és macOS 11.5+. Kompatibilis a következőkkel: 3ds Max 2015+, Blender 2.83+, Cinema 4D R21+, Houdini 17.5+ (18.0+ macOS-en), Katana 3.0v1+ és Maya 2016.5.

Ár

Csak bérelhető: az egyéni előfizetés havonta 45 dollárba vagy évente 264 dollárba kerül

A Redshift 3.5.05 új funkcióinak teljes felsorolását a Trellón olvashatjátok

Render Manager 2.1

Áttekintés

A Pulze Render Managere, amelyet kiadásakor „az első, építészeti látványtervezésre alkalmas render managernek” kiáltottak ki, letisztult toolokat biztosít render farmok felügyeletéhez, amelyeken 3ds Max és a hozzá tartozó legfontosabb külső rendererelők futnak.

Új funkciók

  • Új V-Ray Standalone, Vantage, Fusion és Arnold job típusok
  • 3ds Max 2023, V-Ray 6 és Corona 8 támogatás
  • Fusion és V-Ray Swarm lehetőséggel bővült a spawner mód
  • Új szűrési lehetőségek a node és job listához

Rendszerkövetelmények

Csak Windows. Kompatibilis a következőkkel: 3ds Max 2014+ és Arnold, Corona Renderer, FStormRender, Redshift, V-Ray.

Ár

Csak bérelhető: Az előfizetés havonta 8 dollárba vagy évente 69 dollárba kerül.

A Render Manager 2.1 új funkcióinak teljes felsorolását a Pulze blogján olvashatjátok

tyFlow 1.007

Áttekintés

A 3ds Max számára készült népszerű particle és multiphysics plugin, amely eredetileg az elöregedő natív Particle Flow system újgenerációs átírásaként jött létre.

Új funkciók

  • Whitewater generation és advection lehetőségek a Birth Fluid és a Fluid Force operátorokhoz
  • A Fluid Force operátor Runge-Kutta 2 & 4 advection módszerrel bővült (javítja a pontosságot)
  • Slice count/spread lehetőséggel bővült a tySlice split módja
  • „Rebuild SDF” móddal bővült a VDB Convert operátor
  • A Position Object operátor kiegészült egy „filter by Material ID” lehetőséggel
  • Új lehetőségek a Script operátorban egy részecske szomszédjainak keresésekor

Rendszerkövetelmények

Csak Windows. Kompatibilis a következőkkel: 3ds Max 2018+.

Ár

A node-hoz kötött örök licenc 495 dollárba, az örökös floating licenc 645 dollárba kerül.

A tyFlow 1.007 új funkcióinak teljes felsorolását az online dokumentációban olvashatjátok

MEGOSZTÁS:
Meshmag