A Light Tracer Render 2.4 frissítés híreiért görgessetek lejjebb.
A Light Engine kiadta fizikára épülő GPU-renderelő, a Light Tracer Render legújabb 2.0 verzióját, amely Windows és macOS rendszerre elérhető kereskedelmi termékként, illetve ingyenes, böngésző alapú szolgáltatásként.
A frissítés IES-fények, mesh fények, áttetsző árnyékok támogatásával, illetve egy új caustic mode-al bővült; kiegészült termékek rendereléséhez shadow és reflection catcherekkel; illetve átdolgozták azt, hogy a szoftver hogyan kezeli a coat-olt material-okat.
Az először 2019-ben kísérleti, böngésző alapú renderelőként kiadott és a „világ első, fizikára épülő webes GPU-renderelőjének” kikiáltott Light Tracer Render egy független GPU ray tracer.
Az elmúlt két évben kapott egy önálló desktop verziót, amely Windows és macOS rendszeren fut, majd gyorsan fejlődtek a funkciók, főleg építészeti és termék-látványtervezési szempontból.
A Light Tracer Render a megszokott 3D-formátumú, például OBJ-, FBX-, Collada- és glTF- modelleket, illetve STEP-/IGES-formátumú és Rhino 3DM-formátumú CAD-adatokat importál.
A szoftver támogatja a más DCC-szoftverekben széles körben alkalmazott Disney Principled anyagmodellt, és van benne egy több mint 300 kész PBR-anyagból álló könyvtár.
Bár eredetileg HDRI-alapú fényeléshez tervezték, egyre inkább támogat más fényelési munkafolyamatokat is. A render jellemzői közé tartoznak a render pass-szok, a post effectek, a filmic tonemapping, illetve a CPU és GPU denoising.
A WebGL 2.0-ra épülő szoftver hardverfüggetlen, AMD és Nvidia GPU-kkal egyformán működik: A Light Engine állítása szerint „csaknem bármely 2012-2013 után gyártott GPU-n” futni fog.
A Light Tracer Render 2.0 legfontosabb változásai közé tartoznak az IES- és mesh fények, ami növeli a felhasználhatóságát az építészeti látványtervezési munkafolyamatokban.
Termékek látványtervezésénél a frissítés bevezeti a shadow és reflection catchereket, hogy elősegítse a renderelt 3D-objektumok beépítését fotografikus backplate-ekbe vagy egyszínű hátterekbe.
Egyéb változások közé tartozik az új mode caustics effektek rendereléséhez path guiding alapján, illetve az átlátszó és áttetsző tárgyak által vetett árnyékok jobb kezelése, ahogy ebben a blogbejegyzésben is szó van róla.
Átdolgozták továbbá a coated anyagok, például autófesték és lakkozott fa kezelését úgy, hogy a régi világos bevonatú modellt felváltotta egy új, fizikailag helyes rétegezett modell.
A munkafolyamat-fejlesztések közé tartozik a kameranézetek tárolása és a közöttük történő váltás lehetősége; az objektumok elrejtése a render kamera elől, de lehetővé téve, hogy továbbra is befolyásolják a jelenet megvilágítását; illetve egy új modelling widget 3D-primitívek hozzáadásához egy jelenethez, elsősorban mesh fények céljából.
A frissítés új funkciói közé tartozik az OctaneRender és a Blender Cycles rendererelője által is támogatottHosek-Wilkie modellre épülő fizikai nap- és égrendszer.
A Light Tracer Render a specular-glossiness munkafolyamatot, illetve a gyakoribb metallic-roughness munkafolyamatot követve mostantól támogatja a PBR-anyagokat, importáláskor automatikusan átkonvertálva a paramétereket.
Ezenkívül a frissítés kiegészült az anyagrétegek támogatásával, illetve egy új bloom post effekttel.
A frissítésben átdolgozták a szoftver animációs toolsetjét úgy, hogy egy külön Animation fülről a felhasználók képesek végteleníteni vagy újraidőzíteni az importált animációs sávokat, vagy kész kameraanimációkat alkalmazni.
A felhasználók mostantól skeletal-animációkat is importálhatnak és exportálhatnak glTF-formátumban, illetve FBX-formátumban.
Ezenkívül most már PLY-formátumú, illetve SketchUp SKP-formátumú modelleket, valamint vertex színadatokat – például a ZBrush PolyPaint toolsetjéből – vertex színadatokat is lehet importálni glTF- és PLY-fájlokból.
Egyéb változások közé tartozik az új, stúdió fénybeállításokat és PBR-anyagokat tartalmazó beépített könyvtár – az utóbbi az ambientCG online CC0-anyagkönyvtárból –, illetve egy új Color Correction widget a renderelt kimenet gradingeléséhez.
A frissítés a renderelő webes kiadására irányul, amely megkapta az asztali verzió „csaknem összes” új funkcióját, ideértve az új PBR-anyagkönyvtárakat és studio fénybeállításokat.
Ezenkívül az UI „komoly fejlesztést” kapott érintőképernyő használata esetén, illetve mostantól kompatibilis az Apple Safari böngésző mobil kiadásával, ezzel iPadeken is lehetővé válik a használata.
A Light Engine szerint a legújabb mobilprocesszorokon „elfogadható teljesítmény” mellett még iOS-es és Androidos telefonokon is futni fog a webes kiadás, bár a kis képernyőméret miatt nehézkesebb lesz a használata.
A frissítés kiegészült a Guerrilla Games Jolt Physics könyvtárára épülő új, fizika alapú layout rendszerrel, ami lehetővé teszi azt, hogy elhelyezzük az objektumokat a jelenetben, majd hagyjuk, hogy a gravitáció hatására természetes módon elrendeződjenek.
A motor csak a konvex collision objektumokat támogatja, az elhelyezni kívánt 3D-modellek formáját az Enscape konvex hullok sorozatával becsüli meg, a demóban azonban egyszerű object scattering esetén is jól néz ki az eredmény.
A munkafolyamat-fejlesztések közé tartozik a jelenethierarchia szerkesztésének lehetősége és a kijelölés viselkedésének változásai: ha rákattintunk egy objektumra, azzal alapértelmezetten az egész objektumot kijelöljük, nemcsak egy részét.
Árak és rendszerkövetelmények
A Light Tracer Render 2.4 asztali verziója elérhető Windows 10+ és macOS 10.15+ rendszerre. Egy új örök floating licenc 99 dollárba, a bérlet havi 9 dollárba vagy évi 72 dollárba kerül.
Az online verzió ingyenes és a WebGL 2.0-t támogató bármely böngészőben működik: A Light Engine Chrome vagy Edge és hasonló, Chromium alapú böngészőt javasol.
A Light Tracer Render új funkcióiról a Light Engine blogjában olvashattok többet
A Light Tracer Renderről a termék honlapján olvashattok többet