Lino Grandi Otoy 3D artist bemutatót tett közzé a Sculptron GPU alapú digitális sculpting tool fejlesztés alatt álló, animált cache-ek szerkesztését célzó néhány funkciójáról.
Az előzetes bemutatókban látható egy tetszetős cloth brush, ruhát utánzó dinamikus formázás a szoftver többi formázó ecseteivel, illetve egy új Wrinkle deformer.
Bár a Sculptron tartalmaz egy 3D sculpting alapecsetkészlet, az új tool-okkal sokkal jobban lehet variálni a 3D-geometriát.
Először is van egy cloth brush (a cikk elején látható), amely valósághű foldokká és wrinkle-ekké deformálja a felületet. Látható, hogy a Blender és a ZBrush megfelelő eszközeihez hasonlóan remekül lehet játszadozni velük.Hasonló dinamikus formázási lehetőségeket kaptak a Sculptron más ecsetei is, így például a Bulge, a Clay, a Move, a Pinch, a Push, a Smudge, a Twirl ecset, ahogy a fenti videóban is látható.
A tervek szerint az új funkciók a Sculptron még e hónapban várható következő nyilvános buildjében fognak megjelenni.
A Sculptron csak Windows 10-hez elérhető. Nem támogatja az Intel GPU-it, egyébként azonban csak OpenGL 4.6 verziót igényel, úgyhogy AMD és Nvidia kártyákkal is működnie kell.
A szoftvert csak bérelni lehet, az előfizetések havonta 9,99 euróba (havonta mintegy 10 dollárba) kerülnek.