Az Epic Games csatlakozott a az Open 3D Foundation-höz

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Epic Games a nyílt forrású játéktechnológiai szervezet, az Open 3D Foundation (O3DF) tagja lett.

Ezzel a lépéssel az Unreal Engine developer a legújabb – és talán a legváratlanabb – tagja lett a rivális nyílt forrású Open 3D Engine játékmotor fejlesztését felügyelő testület igazgatóságának.

Az Amazon Lumberyardot követő játékmotor fejlesztésének felügyelete

A Linux Foundation által tavaly elindított O3DF célja a 3D-játéktechnológiára irányuló „fejlesztői együttműködés felgyorsítása” nyílt forrású grafikai, renderelési és fejlesztési projektek támogatásával.

Az első ilyen projekt volt az Open 3D Engine, az Amazon Web Services  ingyenes „AAA-képes” játékmotorja, a Lumberyard nyílt forrású utódja.

Az Open 3D Foundation Premier tagjai közé tartozott eddig maga az AWS, a CG-szoftverfejlesztő Adobe, a tech óriás Intel, Microsoft és Huawei, illetve a Pokémon Go társfejlesztője, a Niantic.

Az Epic Games az O3DF Premier tagjaként csatlakozik az AWS, az Adobe, az Intel és a Microsoft mellé

Ehhez a listához hozzávehető most már az Epic Games is, amelynek az Unreal Engine Ecosystemért felelős alelnöke, Marc Petit bekerült az O3DF irányító testületébe.

„A metaverzum megköveteli majd, hogy a társaságok együttműködjenek egymással a nyílt szabványok és a nyílt forrású eszközök előmozdítása érdekében, mi pedig úgy gondoljuk, hogy az Open 3D Foundation fontos szerepet fog játszani az ehhez vezető úton” – mondta.

„A közös interoperabilitási szabványokkal nagyobb szabadságot biztosítunk a készítőknek, hogy az Unreal Engine-ben és más 3D motorokban történő felhasználás céljából az általuk legkedveltebb eszközökkel állítsanak elő tartalmakat.”

Nem az első eset már, hogy az Epic nyílt forrású riválisokat támogat anyagilag

Elképzelhetetlen párosításnak tűnhet – egy játékmotor fejlesztője egy másik fejlesztési testületében –, de az Epic Games történetében volt már rá példa, hogy nyílt forrású riválisait támogatta.

Epic MegaGrants alapjából 2020-ban 250 000 dollárral támogatta a nyílt forrású Godot játékmotor fejlesztőjét a cég, de olyan nyílt forrású art toolokat is támogatott, mint az ArmorPaint, a Blender és a Krita.

Melegen üdvözöljük az Epic Games nyílt forrású közösség iránti elkötelezettségét, igazán lelkesítő azt látni, ahogy a szakma reagál a tartalomkészítők real-time 3D-igényeire.

mondja az Open 3D Foundation ügyvezető igazgatója és a Linux Foundation játékokért és digitális médiáért felelős vezérigazgatója, Royal O’Brien.

Olvassátok el az Open 3D Foundation közleményét az Epic Games Premier tagként történő csatlakozásáról

MEGOSZTÁS:
Meshmag