Az Epic Games a nyílt forrású játéktechnológiai szervezet, az Open 3D Foundation (O3DF) tagja lett.
Ezzel a lépéssel az Unreal Engine developer a legújabb – és talán a legváratlanabb – tagja lett a rivális nyílt forrású Open 3D Engine játékmotor fejlesztését felügyelő testület igazgatóságának.
A Linux Foundation által tavaly elindított O3DF célja a 3D-játéktechnológiára irányuló „fejlesztői együttműködés felgyorsítása” nyílt forrású grafikai, renderelési és fejlesztési projektek támogatásával.
Az első ilyen projekt volt az Open 3D Engine, az Amazon Web Services ingyenes „AAA-képes” játékmotorja, a Lumberyard nyílt forrású utódja.
Az Open 3D Foundation Premier tagjai közé tartozott eddig maga az AWS, a CG-szoftverfejlesztő Adobe, a tech óriás Intel, Microsoft és Huawei, illetve a Pokémon Go társfejlesztője, a Niantic.
Ehhez a listához hozzávehető most már az Epic Games is, amelynek az Unreal Engine Ecosystemért felelős alelnöke, Marc Petit bekerült az O3DF irányító testületébe.
„A metaverzum megköveteli majd, hogy a társaságok együttműködjenek egymással a nyílt szabványok és a nyílt forrású eszközök előmozdítása érdekében, mi pedig úgy gondoljuk, hogy az Open 3D Foundation fontos szerepet fog játszani az ehhez vezető úton” – mondta.
„A közös interoperabilitási szabványokkal nagyobb szabadságot biztosítunk a készítőknek, hogy az Unreal Engine-ben és más 3D motorokban történő felhasználás céljából az általuk legkedveltebb eszközökkel állítsanak elő tartalmakat.”
Elképzelhetetlen párosításnak tűnhet – egy játékmotor fejlesztője egy másik fejlesztési testületében –, de az Epic Games történetében volt már rá példa, hogy nyílt forrású riválisait támogatta.
Epic MegaGrants alapjából 2020-ban 250 000 dollárral támogatta a nyílt forrású Godot játékmotor fejlesztőjét a cég, de olyan nyílt forrású art toolokat is támogatott, mint az ArmorPaint, a Blender és a Krita.
Melegen üdvözöljük az Epic Games nyílt forrású közösség iránti elkötelezettségét, igazán lelkesítő azt látni, ahogy a szakma reagál a tartalomkészítők real-time 3D-igényeire.
mondja az Open 3D Foundation ügyvezető igazgatója és a Linux Foundation játékokért és digitális médiáért felelős vezérigazgatója, Royal O’Brien.