Pavel Oliva 3D artist kiadta az ingyenes procedurális épületgenerátor, a Buildify 1.0 verzióját.
A Blender Geometry Nodes rendszerére épülő eszköz épületrészletek könyvtáraiból testre szabható 3D épületeket generál, amelyeket aztán a Blender OpenStreetMap add-onjával felhasználhatunk egész városok felépítéséhez.
A Buildify falakat és lapos tetőket szimbolizáló modulárisépület-részletekből 3D-épületeket generál.
A .blend fájl tartalmaz egy low-poly proxy kitet, amelyet a felhasználók kicserélhetnek a saját assetjeikre: Oliva a Quixel Megascans könyvtárában találhatókat ajánlja, amelyeket ingyenesen lehet felhasználni az Unreal Engine-ben.
Alapesetben a Buildify ADE- (Art-Directable Editor) módban működik, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyénileg készítsenek épületeket a tulajdonságoknál a szintek száma és hasonló paraméterek módosításával szabályozva ezek formáját.
A viewportban nyújtással és scalezéssel interaktívan is lehet variálni az épületeket, még az épületek alapterületét jelentő görbéket is szabadkézzel meg lehet rajzolni, majd a Buildify segítségével nekik megfelelő geometriát generálni.
Amitől azonban ténylegesen más a Buildify, mint a többi procedurális Blender épületgenerátor, az a másik szerkesztési mód, a BLOSM (Blender-OSM).
A Buildify natív módon együttműködik a Prochitecture blender-osm pluginnal, amely OpenStreetMapadatokat importál a Blenderbe, lehetővé téve ezáltal valós városok úthálózatának megfelelő 3D-épületek generálását.
A két tool együttes használatával kapcsolatban többet olvashattok a blender-osm GitHub tárában.
A Buildify 1.0 kompatibilis a Blender 3.2 verzióval. Ingyenes, de a Gumroadon önkéntes felajánlást is lehet tenni.
A blender-osm kompatibilis a Blender 3.2 verzióval. Az alapverzió ingyenes; a prémium verzió 17,80 dollárba kerül.
A Buildifyról többet olvashattok az online dokumentációjában
A Buildify Pavel Oliva Gumroad boltjából tölthető le
(Ingyenes beszerzéshez $0 összeget kell beírni, vagy önkéntes felajánlást is lehet tenni)